نشست مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی یزد به میزبانی مدیریت امور شعب بانک ملی یزد در محل این بانک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، در این نشست عملکرد سیستم بانکی استان یزد در سالجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این نشست نقش بانک را در اعطای تسهیلات سرمایه گذاری یادآور شد و گفت:

اظهار امیدواری کرد: در دو حوزه سرمایه گذاری و بورس اتفاقات خوبی رخ دهد.

علی نمازی بر هماهنگی بیشتر بانک های دولتی و خصوصی تاکید کرد و گفت افزود: در حوزه سرمایه گذاری اقدامات خوبی صورت گرفته است اما برای رونق بورس، بخش تولید باید با شفافیت بیشتر وارد بورس و بازار سرمایه شوند .

وی از ساخت برنامه تلویزیونی با رویکرد اقتصاد و سرمایه گذاری با همکاری مدیران بخش های اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی خبر داد و از مدیران دستگاههای استانی وزارت اقتصاد خواست در این زمینه مشارکت کنند و موضوعات خاص و تخصصی خود را در این دو بخش ارائه دهند.

سرپرست مدیریت امور شعب بانکی ملی استان یزد هم در این نشست با ارائه گزارشی گفت: امسال 9 هزار و 203 فقره وام ازدواج توسط بانک های استان پرداخت شده است که حدود 500 فقره آن متعلق به بانکی ملی است.

اردکانی از رشد جذب سپرده های بانک ها در سالجاری خبر داد و افزود: مطالبات بانک ها نیز در سالجاری  61 درصد افزایش داشته است.

وی میزان مانده تسهیلات بانک های استان را 108 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بانک های استان 350 میلیارد تومان تسهیلات کرونا را را به هفت هزار و 665 متقاضی پرداخت کردند..

وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا 19 دستگاه خودگردان توسط چهار بانک دولتی استان نصب و راه اندازی شد و با پیگری های انجام شده تا پایان سال جاری بانک های بزرگ استان به این امکانات مجهز خواهند شد.

مدیر کل گمرک استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این بخش از کاهش مدت زمان ترخیص کالا در گمرک استان خبر داد .

محمد حسین سلمانی عمده کالاهای وارداتی را مواد اولیه تولید، ماشین آلات صنعتی و قطعات اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای جهش تولید و سرمایه گذاری اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیران دستگاههای استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این نشست دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در خصوص سرمایه گذاری و عملکرد سیستم بانکی بیان کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا