همایش نقش اجتماعی هیات‌های مذهبی یزد به میمنت میلاد حضرت علی(ع) برای نخستین بار چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان و اعضا در حسینیه ثارالله مرکز این استان برگزار شد.

یزدفردا: در این همایش که از سوی سازمان بسیج مداحان  و مدیران هیات‌های مذهبی یزد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد در خصوص نقش اجتماعی تشکل‌های دینی بحث و بررسی صورت گرفت .

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این همایش گفت: حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در گرو جلب مشارکت بیشتر و بهتر هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی به خصوص در کمک به اقشار نیازمند جامعه است .

 سرتیپ پاسدار رضا پورشمسی در این مراسم افزود: در رزمایش کمک‌های مومنانه و ارایه خدمت به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا به خصوص در سال‌جاری همکاری خوب اعضای هیات‌های مذهبی استان چشمگیر است .

همچنین معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: حضور تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی در امور فرهنگی و اجتماعی بر حسب ضرورت کشور ضامن کمک به مسوولان در حل بسیاری از مشکلات است.

حجت‌الاسلام سید ناصر حیدری اقزود: تقویت هیات‌های مذهبی و بسترسازی برای مشارکت آنها در امور مختلف جزو برنامه‌های مهمی است که از سوی این اداره‌کل پیگیری و اقدامات لازم همچنان صورت می‌گیرد.

همچنین محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد با قدردانی از همراهی خوب هیات‌های مذهبی با این اداره‌کل در خدمت‌رسانی به مردم، تداوم آن را بهتر در سطح استان خواستار شد .    

تاکنون از مجموع یک هزار و ۴۸۰ هیات عزاداری استان ، ۷۰۰ مورد در بانک اطلاعات تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور (طوبی) نام‌نویسی کرده اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا