مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: ۲۲ هزار نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن شدند که بعد از بررسی موارد درخواست‌ها هشت هزار نفر طبق مقررات واجد شرایط دریافت هستند.

یزدفردا: رضا یادگاری افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد واجد شرایط نسبت به واریز  ۴۰ میلیون تومان سهم آورده متقاضی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: همکاری متقاضیان برای پرداخت مبلغ درخواستی بر اساس مقررات نقش مهمی در سرعت بخشیدن به اجرای طرح یادشده دارد.

این مسوول اظهارکرد: این طرح بر اساس برنامه‌ریزی با همکاری بخش‌های مختلف در شهرستان‌ها برای مسکن‌دار شدن خانواده‌ها به نحو مطلوب در دست اقدام است.

به گفته یادگاری، این طرح در مهریز شامل ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی است که در سه مرحله تعریف شد و در این مرحله ۱۷۴ واحد احداث که تا شهریورماه سال ۱۴۰۰ تحویل می‌شود.

همچنین استاندار یزد پیشتر گفته بود که طرح اقدام ملی مسکن طبق برنامه با هماهنگی تمامی بخش‌ها و با نظارت در استان در دست اقدام است و واحدهای مسکونی به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

محمدعلی طالبی ۲۱ بهمن‌ماه امسال در سفر به مهریز از مراحل اجرای این طرح بازدید کرد و با قدردانی از اقدام‌های به عمل آمده به اهمیت تولید مسکن‌ و تحویل آن به افراد واجد شرایط اشاره کرد و افزود: پیگیری های لازم برای روند ساخت واحدها با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های طرح اقدام ملی مسکن طبق مقررات در حال پیگیری است و فعالیت‌های مناسبی در این حوزه در حال انجام است، ادامه داد: طرح یادشده جزو برنامه‌های مهم دولت است که با همکاری سایر بخش‌ها در حال انجام است .

همچنین فرماندار مهریز گفته بود که ساخت واحدهای ملی مسکن و تامین نیاز مردم در شهرها و مناطق روستایی شهرستان با همکاری و همت بخش‌های مختلف اجرایی صورت گرفته و تمامی فعالیت‌های به طور دقیق در حال انجام است .

رضا زارع‌زاده مهریزی در این بازدید که جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند از تلاش دست‌اندرکاران ساخت این واحدها قدردانی کرد و افزود: به متقاضیان طبق مقررات منزل مسکونی مناسب در موعد مقرر واگذار می‌شود.

امسال عملیات اجرایی ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در چارچوب طرح ملی مسکن در شهرستان مهریز آغاز شد که طبق مقررات به متقاضیان دارای شرایط لازم واگذار می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا