معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد استان یزد گفت: هم‌زمان با هفته احسان و نیکوکاری 650 خانوار تحت حمایت این نهاد وارد عرصه پرورش مرغ بومی تخم‌گذار شدند.

یزدفردا: معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد استان یزد گفت: هم‌زمان با هفته احسان و نیکوکاری 650 خانوار تحت حمایت این نهاد وارد عرصه پرورش مرغ بومی تخم‌گذار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، امیر زین‌العابدین قمی با اشاره به اجرای طرح راهبری شغلی پرورش مرغ بومی برای مددجویان تحت حمایت، گفت: هم‌زمان با هفته احسان و نیکوکاری 650 خانوار تحت حمایت این نهاد وارد عرصه پرورش مرغ بومی تخم‌گذار شدند.

وی بابیان اینکه با اجرای این طرح هر خانوار به‌طور میانگین ماهانه 700 هزار تومان درآمد کسب می‌کند، افزود: بیش از 16000 مرغ تخم‌گذار بومی در بین خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان که شرایط و فضای مناسب برای نگهداری رادارند توزیع‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: حدود 70 درصد خوراک طیور (آذوقه) موردنیاز برای تغذیه مرغ‌های تخم‌گذار به‌صورت رایگان توسط این نهاد تهیه و در اختیار مجریان طرح گذاشته‌شده است.

وی یادآور شد: این طرح راهبری شغلی در قالب زنجیره اقتصادی طیور و تفاهم‌نامه همکاری که بین کمیته امداد استان یزد و شرکت دام و طیور شهباز یزد منعقد شده است، اجرا شد.

زین العابدین قمی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه، شرکت دام و طیور شهباز یزد متعهد شده است نسبت به ارزیابی توان و استعداد مددجویان معرفی‌شده از سوی کمیته امداد و انتخاب افراد مناسب برای اجرای طرح از میان آن‌ها و بررسی میدانی امکان اجرای طرح به ازای افراد منتخب اقدام کرده و مشاوره و کمک لازم را به مجریان طرح در تمام ابعاد کسب‌وکار برای افزایش کمی و کیفی محصولات و عملکرد آنان ارائه کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا