رئیس اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، اقدامات، مانور‌ها و دوره‌های برگزار شده در این اداره جهت افزایش قدرت تصمیم‌گیری همکاران خود در زمان‌های اضطراری را شرح داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، رضا رضی برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های تخصصی  آنلاین با حضور مدرسان مجرب شرکت مدیریت شبکه و با همکاری دفتر آموزش شرکت برق منطقه‌‌ای یزد را یکی از این اقدامات دانست.

وی با بیان این‌که هدف از برگزاری این دوره‌ها و کلاس‌های تخصصی، افزایش قدرت تحلیل و سرعت تصمیم‌گیری در انجام مانور‌ها و حوادث شبکه در میان همکاران اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه است، ادامه داد: همکاران می‌توانند در شرایط خاص، تصمیماتی سریع و صحیح گرفته و برای فرماندهی جرأت داشته باشند.

 دوره حفاظت‌های ویژه، بازیابی شبکه، معرفی به دوره‌های تخصصی کنترل فرکانس و آشنایی با نرم افزار PSSE تولید و نیروگاه در مرکز تخصصی آموزشی زنجان، برخی از دوره‌های برگزار شده در این اداره بوده است.

رضی همچنین با اشاره به تدوین سناریو در مورد بحران‌های احتمالی تصریح کرد: این سناریو‌ها به صورت آزمایشی در پست‌های منتظر قائم، ابرکوه، هرات، چاهک و مهریز اجرا شده و طی آن زمان و میزان توانایی جابجایی بار به پست‌های مجاور سنجیده شد.

رئیس اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، گفت: این سناریو که با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیران امور بهره برداری و مجری HSE شرکت برگزار شد؛ توانست قدرت تحلیل ما را از حوادث بالا برده و موجب تسلط و اطلاع بر راهکار‌های موجود جهت عبور از بحران و بازگردانی شبکه به حالت عادی شود.

وی همچنین تهیه 49 گزارش عملکرد هفتگی از تجهیزات شبکه انتقال تحت پوشش را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: طی این گزارش‌ها، وضعیت تجهیزات خارج از سرویس، تجهیزات برق دار شده جدید، تجهیزات ارتباطی، بارگیری پست‌ها و خطوط، گردآوری شده و موجب می‌شود ذهنیت لازم در مورد پست‌ها و وضعیت تجهیزات موجود در آن‌ها برای استفاده در مواقع معمول و یا اضطراری به دست آید.

 

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا