رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بهاباد گفت : در سال گذشته 177 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد بهاباد مبلغ 59 میلیارد و 320 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

حمید دهقان بهابادی روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اشتعال وتوانمند سازی برای مددجویان، ازاولویت های اصلی این نهاداست افزود: از این تعداد 50 مورد کارانگیزی ، 32 مورد توان افزائی و بقیه سایر تسهیلات دریافت کردند.

رییس کمیته امداد بهاباد تامین منابع مالی این تسهیلات را عنوان کرد و اظهارداشت : این تسهیلات از محل بودجه صندوق امداد، تبصره ۱۶ و تسهیلات اشتغال توسعه روستاییان در زمینه امور مختلف تولیدی و خدماتی به خصوص بخش کشاورزی و  دامداری با همکاری سایر دستگاه‌ها و بانک‌های عامل طبق مقررات پرداخت شد.

وی پرداخت وام اشتغال را با هدف خودکفایی و توانمندسازی خانواده های زیرپوشش و سود آن را چهار درصد و زمان بازپرداخت را پنج سال برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با این اقدام گام مؤثری در راستای فرآیند تحقق شعار رونق تولید در سال جاری برداشته شود.

وی  با اشاره به اینکه کمیته امداد  بهاباد در ۱۵۰ زمینه‌ شغلی شامل دامداری، کشاورزی، صنایع دستی و معدنی تسهیلات پرداخت می‌کند، افزود: در سال گذشته نیز 177 فرصت شغلی با پرداخت 59 میلیارد و320 میلیون ریال اعتبار برای مددجویان این نهاد در بهاباد ایجاد شد.

دهقان بهابادی بااشاره به اینکه تعداد 92 مورد از این وامها درقالب طرح  هدایت های شغلی و85 طرح درقالب راهبر شغلی بوده است افزود : این تسهیلات از طریق صندوق امداد و بانک های عامل پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای پایدار سازی اشتغال انجام می‌شود،افزود: یکی از اهداف اصلی این نهاد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای کمک به بازسازی زندگی شرافتمندانه جامعه هدف است.

رییس کمیته امداد بهاباد تصریح کرد: اگر فرد حقیقی یا حقوقی از مددجویان این نهاد را به کار گیرد، به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات نیز دریافت وتا مدت ۲سال حق بیمه کارفرما توسط امداد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا