مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از برگزاری انتخابات هیات مدیره شركت‌سهام عدالت استان برای تعیین سرنوشت سهام453 هزار سهامدار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی نمازی افزود: قرار بود این انتخابات اواخر سال گذشته انجام شود اما به دلیل اینکه استعلام شرایط عمومی و همچنین احراز شرایط تخصصی و حرفه‌ای برخی از کاندیداها کسب نشده بود برگزاری انتخابات به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه افراد جدید برای اعلام کاندیداتوری خود تا 28 فروردین ماه مهلت ثبت نام در سایت ستان را دارند گفت: برگزاری مجامع برای شرکت‌ها از اواسط اردیبهشت ماه تا نیمه اول خردادماه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مرتبط این نیاز را دیدند تا در شرکت‌های سهام عدالت و نحوه مدیریت این شرکت‌ها بازنگری صورت بگیرد، اظهار داشت: از زمانی که شرکت‌های سهام عدالت شکل گرفتند تا به امروز که 10 سال از آن می‌گذرد اعضای هیات مدیره تغییری نکردند بنابراین بازنگری در این مجموعه‌ها ضروری است تا این شرکت‌ها بتوانند در چارچوب قواعد شرکت‌داری اداره شوند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های سهام عدالت باید در فرآیند بورس فعالیت کنند گفت: پذیره نویسی و ثبت این شرکت‌ها در بورس سال گذشته انجام شد و پس از انتخابات و برگزاری مجامع فوق‌العاده، این شرکت‌ها به عنوان شرکت‌های بورسی فعال خواهند بود و اعضای هیات مدیره آنها از این پس بر اساس صلاحیت حرفه‌ای و تخصص انتخاب می‌شوند و هر فردی برای اینکه عضو هیات مدیره این شرکت‌ها باشد باید صلاحیت فنی در زمینه شرکت‌داری را داشته باشد.

نمازی تاکید کرد: مدیران شرکت‌سهام عدالت استان باید پاسخگوی عملکرد خود به سازمان بورس باشند؛ بنابراین از این جهت، انتخابات پیش رو بسیار مهم است و اعضای هیات مدیره این شرکت‌ها باید در شرایط رقابتی انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه شرایط افراد برای شرکت در انتخابات و ورود به هیات مدیره گفت: مهمترین موضوع این است که شرایط حرفه‌ای، فنی و تخصصی و عمومی کاندیداها احراز شود و هر کسی که سهامدار شرکت‌های سهام عدالت باشند و این شرایط را داشته باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد  افزود: انتخابات برای تعیین هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت حقی است که به مردم داده شده تا درباره سرنوشت دارایی خود تصمیم بگیرند و از مدیران درباره چگونگی اداره آن مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات همچنان اینترنتی و الکترونیکی خواهد بود گفت: سهامداران بسیار پراکنده هستند همچنین شرایط کرونا هم اجازه نمی‌دهد که همه سهامداران را در یک نقطه جمع کنیم تا انتخابات برگزار شود و به خاطر اینکه حقوق تمام سهامداران محفوظ شود نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شرط شرکت در انتخابات سجامی شدن است گفت:‌ هم اکنون حدود ۷۰ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت استان یزد سجامی شده اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا