بیست و سومین شرکت تعاونی سهامی عام کشور در شهرستان یزد تشکیل شد.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: بیست و سومین شرکت تعاونی سهامی عام کشور، در شهرستان یزد، استان یزد تشکیل شد.
عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این خبر گفت: شرکت کارکنان نیروگاه یزد (تعاونی سهامی عام) در 28 اسفندماه سال گذشته به شماره ثبت 15818 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یزد، تشکیل شد.
وی موضوع اصلی فعالیت شرکت تعاونی فوق را تولید برق عنوان کرد و افزود: تعاونی مورد اشاره با سرمایه 235 میلیارد ریال، با تعداد 833 نفر سهامدار حقیقی و یک سهامدار حقوقی موفق شده است تعداد 30 نفر اشتغال در شهرستان ایجاد نماید.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: شرکت‌ تعاونی سهامی عام الگویی جدید در نظام اقتصادی دنیا است و می توان ادعا کرد فقط در کشور ایران اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این شرکت ها بیشترین مزایا را در مقایسه با شرکت‌های دیگر(تعاونی وغیرتعاونی) دارا می باشند خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی سهامی عام علاوه بر اینکه از مزایای شرکت های تجاری استفاده می نمایند از مزایای مربوط به شرکتهای تعاونی نیز استفاده می کنند. که از جمله این مزایا می توان به درآمد مشمول مالیات ابرازی تعاونیها مشمول 25 درصد تخفیف اشاره کرد.
وی ادامه داد: تخفیف حق‌بیمه سهم کارفرما برای اعضاء شاغل در هر تعاونی به‌میزان بیست‌درصد (20%)، حمایت بانک توسعه تعاون از شرکتهای تعاونی به عنوان بانک تخصصی بخش تعاون، ارائه‌مشاوره، کمک به ارتقاء بهره‌وری، آموزش کارآفرینی، مهارت، کارآموزی به‌صورت رایگان برخی دیگر از مزایای تشکیل شرکت های تعاونی سهامی عام می باشد.
 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا