مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: دریافت سود و نقل و انتقال سهام عدالت منوط به ثبت نام در سامانه سجام می باشد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی نمازی افزود: دارندگان سهام عدالت که در اجرای طرح آزادسازی سهام روش غیرمستقیم را در سهامداری خود انتخاب کرده اند باید در این سامانه به نشانی اینترنتی sejam.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: از مجموع 620 هزار نفر سهامدار عدالت استان، افزون بر450 هزار نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند و سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان هستند.

در روش غیرمستقیم، مدیریت سهام توسط شرکت سرمایه گذاری استان انجام می‌شود؛ اما در روش مستقیم، فرد سهامدار خودش مدیریت سهام را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر حضور فعال و مشارکت حداکثری سهامداران در مجمع عمومی که به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود ادامه داد:  تاکنون بیش از 65 درصد سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجامی شده اند که این افراد می‌توانند در جلسه مجمع عمومی شرکت کنند.

وی از سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام نام نویسی نکرده‌اند خواست که نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند تا امکان حضور در مجامع عمومی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان برای آنها فراهم شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بر اساس آخرین تصمیمات شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مجامع عمومی شرکت‌های مذکور از نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه اول خرداد ماه امسال که تاریخ دقیق ان متعاقبا اعلام خواهد شد برگزار می‌شود و مهلت زمانی ثبت نام متقاضیان عضویت در هیات مدیره نیز از ۱۸ تا ۲۸ فروردین ماه به مدت ۱۰ روز تعیین شده است.

وی اظهار داشت: سهامدارانی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند و یا افرادی که سهام  شرکت سرمایه‌گذاری استان یزد با نماد وسیزد را از بازار سرمایه خریداری کرده‌اند و متقاضی عضویت در هیات مدیره این شرکت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه ستان به آدرس setan.seo.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

نمازی افزود: سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان یزد افزون بر  8 هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که برای مدیریت این حجم از سرمایه لازم است که افراد متخصص، کاردان، آشنا به مسائل اقتصادی داخلی و بین‌المللی و بازار سرمایه که دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در رشته‌های مرتبط و سابقه فعالیت اقتصادی هستند احساس مسئولیت کرده و برای عضویت در هیات مدیره این شرکت ثبت نام کنند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا