به دنبال ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال گذشته به منظور ایجاد ساماندهی جدید در این سهام و مشارکت مردم در اداره دارایی های خود، موضوع سهام وارد مرحله جدیدی شد و پس از آزادسازی، مدیریت سهام این شرکت‌ها از طریق انتخاب روش مستقیم و غیرمستقیم به سهامداران واگذار شد.

 به دنبال ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال گذشته به منظور ایجاد ساماندهی جدید در این سهام و مشارکت مردم در اداره دارایی های خود، موضوع سهام وارد مرحله جدیدی شد و پس از آزادسازی،  مدیریت سهام این شرکت‌ها از طریق انتخاب روش مستقیم و غیرمستقیم به سهامداران واگذار شد.

تاکنون پنج مرحله از طرح آزادسازی سهام عدالت اجرا شده است که شامل « تخصیص دارایی، فروش، تغییر ساختار شرکت های سرمایه گذاری استانی، معامله و پرداخت سود سهام» می باشد و در حال حاضر وارد مرحله ششم یعنی انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شده است.

انتخابات مجمع شرکت های سرمایه گذاری عصاره آزاد سازی سهام عدالت است و در این مرحله با انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، مالکیت و سرنوشت به مردم واگذار می‌شود.

برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت که در ابتدا قرار بود در اسفند ماه ۹۹ برگزار شود با تصمیم‌گیری شورای عالی بورس لغو و برگزاری آن به اردیبهشت‌ماه سال جاری موکول شد.

سهام سهامداران عدالت از شرکت های معتبر و بزرگ ایران است و براساس محاسبات انجام شده، شرکت‌سرمایه‌گذاری استان یزد از دارایی بسیار زیادی برخوردار است و مجموع این دارایی به هفت میلیارد تومان می‌رسد.

صاحب نظران معتقدند که آزادسازی سهام عدالت و ورود شرکت‌ها به بورس باعث می‌شود تا سهامداران تسلط بیشتری را نسبت به دارایی خود داشته باشند و به دلیل در معرض قرار گرفتن آخرین وضعیت شرکت در تابلوی بورس عملکرد هیات مدیره قابل ارزشیابی خواهد بود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: آزادسازی سهام عدالت با برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، وارد یک مرحله ویژه و تاریخی و موجب تحقق اقتصاد مردمی می شود.

علی نمازی اظهار داشت: دعوت می کنیم تا مردم با مشارکت در انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت نسبت به تعیین آینده سرمایه گذاری‌های خود اقدام کنند.

وی درباره نحوه شرکت در مجامع انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی اعلام کرد: سهامداران به صورت الکترونیک در مجامع شرکت می‌کنند که پس از ثبت نام در سامانه «سجام» که امکان ثبت نام رایگان نیز فراهم شده می‌توانند در مجمع به صورت الکترونیکی شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدات صورت گرفته از سوی مسوولان برای ثبت نام در سامانه سجام، اطلاع رسانی خوبی در این زمینه در سطح استان انجام شده است و حدود 70 درصد از سهامداران عدالت یزد در این سامانه ثبت نام کرده اند.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این استان  ۶۲۰ هزار نفر دارای سهام عدالت هستند که در طرح آزاد سازی سهام عدالت ۳۰ درصد روش مستقیم و ۷۰ درصد روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا