مدیر کل امور مالیاتی استان یزد گفت: اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۹نسبت به دریافت حداکثر ۱۰۵ قطعه سکه اقدام نموده اند ، مشمول مالیات مقطوع می باشند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان یزد، علی خورشیدی با بیان اینکه این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می باشند، افزود: مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ می باشد.

وی در ادامه بیان نمود: خریداران می بایست با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی  https://my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد تاکید کرد: برای آن دسته از مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خرداد ماه سال جاری ندارند ، مالیات مقطوع حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می شود.

وی همچنین با بیان اینکه خریداران تا ۵ قطعه سکه معاف از پرداخت مالیات بوده اعلام داشت: نسبت به مازاد ۵ سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹.۶۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع. 

نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۲.۸۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع تعیین گردیده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد در پایان به مودیانی که نسبت به خرید بیش از ۱۰۵ سکه از بانک مرکزی اقدام نموده و همچنین مشاغلی که حسب سوابق پرونده صادره از مراجع به شغل خرید و فروش سکه اشتغال دارند یادآور شد: این دسته ازافراد مشمول این دستور العمل نبوده و تنها مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۴۰۰ هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا