سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از ساعت صفر جمعه شب، دوازدهم تیرماه دیگر امکان استفاده از سیم کارت در ساعت‌های هوشمندی که پیش از این توسط سیم کارت فعال نشده‌اند وجود ندارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از صداوسیما: حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود: طرح رجیستری تلفن همراه با هماهنگی بین ستاد مبازره با قاچاق کالا، وزارت ارتباطات، وزارت صمت و وزارت اقتصاد توسعه پیدا کرده و در حال حاضر در بخش موبایل‌واره‌ها قرار است در حوزه ساعت‌های هوشمند سیم کارت خور اجرا شود.

وی گفت: از هموطنان درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر ساعت‌های هوشمند سیم کارت خور خود را تا قبل از جمعه به کمک یک سیم‌کارت راه اندازی کرده و فعالیت مرتبط با آن دستگاه را یک بار امتحان کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: تاریخ اعمال مشمولیت موبایل واره‌هایی که به شکل ساعت هوشمند سیم کارت‌خور هستند دوازدهم تیرماه می‌باشد و بعد از ساعت صفر جمعه شب دوازدهم تیرماه دیگر امکان استفاده از سیم کارت در ساعت‌های هوشمندی که پیش از این توسط سیم کارت فعال نشده‌اند وجود ندارد و این موبایل‌واره‌ها نمی‌توانند از شبکه بی‌سیم کشور سرویس دریافت کنند.

دهقانی نیا گفت: باید تاکید کنیم که دارندگان موبایل واره‌ها به شکل ساعت‌های هوشمند سیم کارت خور باید پس از انداختن سیم کارت در داخل دستگاه حتماً فعالیت مرتبط با آن را انجام دهند که این می‌تواند ارسال اس ام اس، گرفتن تماس و یا اتصال به شکل بلوتوث با دستگاه دیگری باشد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: همچنین از هموطنان خواهشمندیم پس از انجام این کار برای اطمینان از ثبت دستگاه خود در شبکه رجیستری آی ام‌ای آی ساعت هوشمند خود را با کد دستوری ستاره ۷۷۷۷ مربع ارسال نمایند و به متن پیامک دریافتی هم دقت نمایند که برند، مدل و دیگر مشخصات ارسال شده در پیامک با اطلاعات ساعتشان منطبق باشد.

وی گفت: برای دریافت آی ام‌ای آی ساعت هوشمند سیم کارت خور هم باید به بسته‌بندی دستگاه مراجعه کنند و یا کد دستوری ستاره مربع ۰۶ مربع را در خود دستگاه بزنند تا آی ام‌ای آی آن را دریافت نمایند.

دهقانی نیا تاکید کرد: پس از دوازدهم تیر هم مردم باید دقت نمایند که در هنگام خرید ساعت هوشمند سیم کارت خور حتماً استعلام اصالت دستگاه را با ارسال آی ام‌ای آی به کد دستوری ستاره ۷۷۷۷ مربع دریافت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا