مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از چاپ تصویر دو تن از مفاخر یزد و بادگیر‌های دو طبقه خانه آقازاده ابرکوه بر روی تمبر ملی خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محمدرضا پاکدل گفت: در جلسه شورای تمبر در کشور مقرر تصاویر رضا داوری اردکانی و ایرج افشار یزدی در بخش مشاهیر و مفاخر ایرانی و تصویر بادگیر‌های دو طبقه خانه آقازاده ابرکوه در بخش اماکن تاریخی و فرهنگی روی تمبر‌های ملی چاپ شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان یزد در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی و مفاخر و مشاهیری برجسته کشوری و جهانی، گفت: در پی تشکیل جلسه شورای تمبر کشور با اتفاق نظر اعضای از بین ۴۵ تصویر که قرار است بر روی تمبر ملی درج شود، یک تمبر از بخش اماکن تاریخی و فرهنگی و دو تمبر از بخش مشاهیر و مفاخر ایرانی که به استان یزد تعلق دارد به تصویب رسید و پس از تأیید وزیر ارتباطات در مناسبت‌های مرتبط چاپ و منتشر می‌شود.

پاکدل خاطرنشان کرد: تمبر‌های مصوب در سه بخش مشاهیر و مفاخر ایران، اماکن تاریخی فرهنگی و موضوعات مناسبتی و رویداد‌های ملی تقسیم بندی شده است و استان یزد در این حوزه‌ها ظرفیت‌های قابل توجهی برای چاپ تمبر و معرفی شدن در سطح جهان دارد.

وی ضمن تشکر از مدیران ارشد شرکت ملی پست برای بازگرداندن تمبر به چرخه پستی کشور گفت: تمبر‌های تصویب شده به زودی پس از تائید و امضای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناسبت‌های مرتبط به چاپ رسیده و در چرخه پستی جریان پیدا خواهند کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا