عملیات ساخت فرهنگسرای غدیر با حضور فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان در محله سلمان مهریز آغاز شد.

به گزارش یزدفردافرماندار مهریز در مراسم آغاز عملیات آغاز ساخت این مجموعه گفت: این فرهنگسرا در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع و زیربنای چهار هزار مترمربع در سه طبقه توسط خیران منطقه احداث شده و مورد استفاده عموم علاقه‌مندان به خصوص نوجونان و جوانان قرار می‌گیرد.

زارع زاده افزود: با وجود ایجاد شهرک‌ها و نوسازی محلات و مهاجرپذیر بودن شهرستان که سبب افزایش جمعیت شده، متناسب با آن فضا‌های فرهنگی، هنری و قرآنی توسعه و احداث نشده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز هم اظهار داشت: به طور کلی فضا‌های فرهنگی در این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳.۶۳ مترمربع است که این مقدار از میانگین فضا‌های فرهنگی دیگر شهرستان‌های استان کمتر است.

زارعیان تصریح کرد: در شهرستان تعداد زیادی فعالان فرهنگی در رشته‌های مختلف از جمله قرآن و عترت، هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی، شعر و ادبیات، خوشنویسی، فیلم و عکس، موسیقی، تعزیه خوانی و چاووشی خوانی مشغول به فعالیت هستند که مکان مناسبی برای فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: تمام مجوز‌های لازم برای ساخت مجتمع از ادارات نظیر محیط زیست، پدافند غیرعامل، راهنمایی و رانندگی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اداره‌کل راه و شهرسازی اخذ شده است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا