رئیس کمیته امداد شهرستان اشکذر گفت: هم‌اکنون 388 دانش‌آموز و دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد اشکذر استفاده می‌کنند، 344 نفر از این تعداد دانش‌آموز و 44 نفر دانشجو هستند.

رئیس کمیته امداد شهرستان اشکذر گفت: هم‌اکنون 388 دانش‌آموز و دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد اشکذر استفاده می‌کنند، 344 نفر از این تعداد دانش‌آموز و 44 نفر دانشجو هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدعلی کریمی زارچی بابیان اینکه رسیدگی به امور فرهنگی مددجویان ازجمله رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: هم‌اکنون 388 دانش‌آموز و دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد اشکذر استفاده می‌کنند، 344 نفر از این تعداد دانش‌آموز و 44 نفر دانشجو هستند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود در برگزاری کلاس‌های آموزشی، این نهاد نسبت به ارائه آموزش‌های موردنیاز مددجویان از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی به تفکیک مادران، دختران در شرف ازدواج، نوعروسان، دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر اقدام کرده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اشکذر ادامه داد: محتوا و عناوین آموزشی ارائه‌شده به مددجویان شامل احکام، اخلاق اسلامی، آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، آموزش قرآن است، تقسیم‌بندی گروه‌های آموزشی با رعایت معیار و مطابق با عناوین آموزشی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 50 مددجوی تحت حمایت در کلاس احکام بانوان به‌صورت مجازی شرکت دارند، این دوره آموزشی توسط رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان تدریس می‌شود.

کریمی افزود: در سه‌ماهه نخست سال 1400 تعداد 12 دستگاه تبلت از طریق هم‌افزایی و کمک خیران و حامیان نیکوکار به ارزش 12 میلیون تومان تهیه و به دانش آموزان نیازمند اهداء شد.

وی همچنین بیان کرد: تعداد 16 نفر از دختران تحت حمایت در فاز دوم طرح ملی یاس، که با همکاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان اشکذر برگزار شد، شرکت کردند و با شیوه‌های مواجهه با بحران‌ها و بلایای طبیعی آشنا شدند، ازجمله اهداف این طرح ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح و همچنین ایجاد عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبین می‌شود.

انتهای پیام

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا