عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: از اواخر مهرماه یا اوایل آبان با تدابیری که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد کرد، در برخی مناطق کشور فعالیت‌های آموزشی را به صورت ترکیبی و تلفیقی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش یزدفردا: مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: مدارس در اوایل مهر ماه بازگشایی خواهند شد. البته نه به این معنا که دانش‌آموزان در همان زمان به مدرسه بروند. ان شاء الله بتوانیم با تدابیری که ستاد ملی مبارزه با کرونا با در نظر گرفتن همه جوانب، اعلام خواهد کرد، اواخر مهر ماه یا اوایل آبان‌ماه با برنامه‌ریزی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و الگوی مناسب بازگشایی، در برخی مناطق کشور متناسب با اختیاراتی که به آن‌ها داده خواهد شد، به صورت ترکیبی و تلفیقی کار آموزش را شروع کنیم؛ این به شرطی است که شرایط غیر مترقبه کرونایی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی خوبی برای واکسیناسیون انجام شده، امیدوار هستیم تا آخر شهریور ماه واکسیناسیون درصد قابل توجهی از جامعه به ویژه معلمان و اساتید دانشگاه را به پایان برسانیم و همچنین دانشجویان هم بتوانند واکسن تزریق کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: به والدین دانش آموزان اطمینان خاطر می‌دهیم که ستاد ملی مبارزه با کرونا دائماً شرایط را رصد می‌کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز پایش خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: قرار است وزرای بهداشت و درمان و سرپرست وزارت آموزش و پرورش سه شنبه این هفته در کمیسیون آموزش مجلس حاضر شوند و جمع‌بندی لازم را درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خواهیم داشت. نگرانی از این بابت نداریم و خانواده‌ها منتظر بمانند که دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارتخانه‌های سه گانه این حوزه اعلام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اهمیت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به حدی است که نمی‌توانیم از آن غفلت کنیم. مدتی است مدارس و دانشگاه‌های کشور به صورت مجازی اداره می‌شوند. سلامت دانش آموزان و دانشجویان در اولویت ماست و تمام تلاشمان، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در محیطی سالم است.

این نماینده یادآور شد که تا این لحظه گزینه‌ای برای وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات معرفی نشده و اگر از سوی دولت درخواست مشورت داده شود، قطعاً این کمیسیون مشورت خواهد داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا