رئیس اداره بهره‌برداری ناحیه ۳ امور انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد، اقدامات انجام شده در ساختمان ستاد معاونت بهره‌برداری این شرکت را در راستای کاهش مصرف انرژی برق تشریح کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد: علی فلاحتی با اشاره به شرایط حساس صنعت برق کشور در پیک بار 1400 خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در راستای کاهش مصرف انرژی در ساختمان معاونت بهره‌برداری شرکت انجام شده و در مصرف انرژی در این ساختمان نسبت به سال گذشته 17.6 درصد صرفه‌جویی شده است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در این ستاد تصریح کرد: تعویض درب و پنجره‌هایی که دارای پل حرارتی بین فضای داخلی و خارجی ساختمان بوده و اتلاف انرژی داشتند و همچنین نصب توری به پنجره‌های اطراف ساختمان، ایزوله کردن مسیر پله به پشت بام با فضای داخلی ساختمان برخی از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت مصرف انرژی در ساختمان معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد بوده است.

فلاحتی ادامه داد: همچنین اسیدشویی و رسوب‌زدایی از سیستم های سرمایشی جهت افزایش راندمان، اصلاح تابلوهای فرمان برای کنترل و مدیریت در بهره‌برداری از آن‌ها و نصب تایمر برای مدیریت درمدار بودن سیستم سرمایشی نیز به همین منظور انجام شده است.

وی با اشاره به نصب سنسورهای حرکتی برای کاهش و مدیریت روشنایی راهرو‌ها و تبدیل روشنایی‌ها به LED افزود: این اقدام نیز در ساختمان ستاد بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد انجام شده و ضمن کاهش مصرف انرژی روشنایی به یک سوم، نیاز به سرویس و صرف هزینه‌های پیشین را ندارد.

گفتنی است، در پی انجام این اقدامات، میزان کاهش مصرف انرژی ساختمان معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد در سال 1400 نسبت به 12 ماهه سال گذشته 4648 کیلووات معادل 17.6 درصد بوده است.

 










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا