رئیس هیئت مدیره بندرخشک پیشگامان از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های کشاورزی، انرژی و سلامت در فاز دوم بندرخشک پیشگامان خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی بندرخشک پیشگامان: امیرحسین رضایی نژاد با تبریک دهمین سال تاسیس این شرکت تعاونی و قدردانی از همراهی سهامداران، هدف از تاسیس و راه اندازی اولین بندرخشک تعاونی را ایجاد یک پایگاه لجستیکی در مرکز کشور به جهت برخورداری از مزایای این نقطه از جمله، هزینه حمل و نگهداری کمتر محصول، رطوبت پایین تر،تسهیلات ویژه و همچنین امنیت بیشتر به لحاظ پدافندی و دور از مراکز مرزی دانست.

رئیس هیئت مدیره بندرخشک پیشگامان با بیان اینکه در 10 سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشتیم افزود: اتصال به شبکه ریل سراسری کشور، استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در بندرخشک جهت صادرات و واردات و ترخیص کالا، بهره برداری از سردخانه 15 هزار تنی دو مداره، ریل گذاری داخلی به طول 8 کیلومتر، تجهیز و راه اندازی دو باب انبار مسقف هر کدام به مساحت 5000 متر مربع ، 8 هکتار انبار روباز گمرکی، ۳۵۰۰ متر انبار مسقف در محوطه گمرکی و بیش از 10 هکتار انبار روباز، تاسیس جایگاه سوخت، شهرک حمل و نقل شامل رستوران، باسکول، مسجد و همچنین ساختمان های اداری را از جمله اقدامات صورت گرفته در فاز نخست بندرخشک پیشگامان عنوان نمود.

رضایی نژاد به شروع فعالیت های اجرایی فاز دوم بندرخشک پیشگامان در حوزه های کشاورزی، حمل و نقل ریلی و جاده ای، انرژی و سلامت اشاره کرد و با بیان اینکه تامین نیازهای آینده کشور از اولویت های سرمایه گذاری در بندرخشک است گفت: در حوزه کشاورزی خرید و تامین میوه بازار و کالاهای اساسی همچون گوشت و مرغ بصورت پایگاه لجستیکی و احداث گلخانه های پیشرفته هیدروپونیک در زمینی به مساحت 100 هکتار در دست اقدام است که با تامین آب مورد نظر و خرید تجهیزات مورد نیاز در مرحله جانمایی می باشد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی، با توجه به اینکه بذر در کشور تولید نمی شود و بذرهای مورد استفاده وارداتی است در حال مذاکره  با وزارت جهاد کشاورزی و صندوق شکوفایی برای سرمایه گذاری برای راه اندازی لاین بذر هستیم.

 رضایی نژاد به اهمیت تامین نهاده های دامی برای تولید گوشت، مرغ، شیر و لبنیات اشاره کرد و بیان داشت:  با هدف کاهش قیمت و رفع مشکلات تحریم و با مشارکت بخش خصوصی، احداث سیلوی 16 هزار و پانصد تنی جهت خرید و انبارش نهادهای دامی در بندرخشک پیشگامان و توزیع در استان یزد و استان های جنوبی کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی کشور تولید برق است، ابراز امیدواری کرد با راه اندازی و احداث نیروگاه 50 مگاواتی گازی تا پایان سال جاری ضمن اینکه برق مورد نیاز بندرخشک پیشگامان را تامین می کنیم بتوانیم مازاد آن را دراختیار شرکت توزیع برق استان قرار دهیم.

 امیرحسین رضائی نژاد همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی به منظور حجم بالای بار و کاهش هزینه، تاسیس شرکت حمل و نقل جاده ای توانمند و هوشمند به منظور کاهش هزینه های حمل و ارتقای سلامت اجتماعی جامعه بزرگ رانندگان کشور و ایجاد دهکده سلامت را از دیگر پروژه های در دست اقدام بندرخشک پیشگامان در سال جاری دانست.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا