در شرایط استفاده نادرست افراد از محصولات غیر طبیعی و همچنین عوارض زیاد ناشی از داروهای شیمایی؛ بانوی طلبه کارآفرین مهریز با آموزش یکی از دوستان خود موفق به تولید مواد غذایی ارگانیک شده است.

به گزارش یزدفردا: معصومه زارع خورمیزی اظهار کرد: فعالیت خود را ابتدا به صورت تک نفره برای بهبود بیماری کم خونی شدید خود که با داروهای شیمایی که نسبت به آن حساسیت شدید داشتم و از آن  نتیجه ای نگرفته بودم با راهنمایی استاد خانم حاجی میرزایی اقدام به تهیه شیره انگور برای بیماری خود کرده است .

وی افزود: زمانی که با این مواد ارگانیک و سالم بیماری خود و بسیاری از ضعف های بدنی ام  را کمتر از چند ماه بهبود یافته دید به تولید بیشتر این مواد پرداخت.

طلبه کارآفرین مهریزی گفت: موفقیت در کارش را با فروش قالی و کارهای تبلیغاتی در مدارس آغاز کرده به نحوی که از فروش آن توانسته چرخ گوشت صنعتی و یخچال فریزر خریداری کند، البته تولیدات خود را از پارکینگ منزل شروع و اکنون قرار است شرکت تولیدی لعل ناب مهریز به مکانی بزرگتر تبدیل کند.

زارع خورمیزی ادامه داد: با هدف ساخت مواد غذایی سالم از مواد اولیه بومی شهرستان مهریز و اینکه دست ساز فردی خودم باشد برای استفاده هم وطنانم فعالیتش را در این عرصه آغاز کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه احساس نیاز به تولید مواد غذایی سالم برای مردم کشور باعث گسترش فعالیت او شده است بیان کرد: کمتر از یک سال توانستم اعتماد همشهریان خود را جلب و برای تولیداتش سفارشات لازم را جذب کند.

زارع گفت: هم اکنون تولیدات محصولات خانگی لعل ناب به استان قم، تهران، شیراز و کرمان صادر می شود و بزودی محصولات غذای سالم به سراسر کشور صادر خواهد شد.

این بانوی کارآفرینی مهریزی افزود: در کارگاه تولید محصولات ارگانیک فعالیت های شیره گیری خرما، انگور،توت، انجیر و روغن گیری، شحم گاو و انواع سرکه سیب و انگور و ترشیجات و تولید عرقیجات در فضای بهداشتی و با رعایت نکات بهداشتی انجام می شود.

وی اذعان کرد: در این کار گاه تولیدی بیش از30 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم  کارهای تولید بسته بندی و فروش محصولات را انجام می دهند.

 خانم معصومه زارع خورمیزی با اشاره به مشکلات زیادی که پیش روی فعالیت هایش بوده عقب نشینی کرده است عنوان کرد: مهم ترین مشکل که او را از رسیدن به نقطه مورد نظر باز داشت مکان و مالی بوده است.

وی با بیان اینکه مسئولان شهر از طرح محصولات ارگانیک در شهرستان مهریز بازدید کردند اما هیچ حمایتی از فعالیتم نکردند خاطر نشان کرد: تنها نهادی با مبلغ وام ناچیزی بنده را یاری کردن بنیاد برکت و جهاد کشاورزی مهریز بوده است.

زارع خورمیزی گفت: مسئولین شهرستان مهریز کمک و دست یاری می تواند برساند ولی مضایقه می کنند و فقط به گرفتن چند عکس جهت گزارش اکتفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری یزد فردا، این بانوی کارآفرین مهریزی اراده و توان درونی را لازمه پیشرفت افراد در جامعه دانست و با بیان این که هرتولید کننده‌ای به گردش مالی، مکان مناسب و از همه مهم تر اعتماد مسئولین شهری به بانوان که می تواند در کنار مردان به عنوان کارآفرینان موفق فعالیت کنند نیاز دارد و اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند ایده‌های بزرگتری را به انجام برساند، تولیدات خود را افزایش داد و سعی بر افزایش نیروی کار نیز دارد.










  • نویسنده : فائزه چاوشیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا