رئیس کمیته امداد نیر گفت: در شش‌ماهه سال جاری یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی و امدادی به 30 مددجوی تحت حمایت در بخش نیر پرداخت شد.

به گزارش یزدفردا: رئیس کمیته امداد نیر گفت: در شش‌ماهه سال جاری یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی و امدادی به 30 مددجوی تحت حمایت در بخش نیر پرداخت شد.

محمدباقری، بابیان اینکه تمرکز این نهاد بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار است، گفت: در شش‌ماهه سال جاری یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی و امدادی به 30 مددجوی تحت حمایت در بخش نیر پرداخت شد.

وی افزود: توسعه اشتغال پایدار در قالب مشاغل خانگی زودبازده ویژه مددجویان تحت حمایت با اولویت تولیدات روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق روستایی ازجمله رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

رئیس کمیته امداد نیر تصریح کرد: در طی این مدت برای افزایش مهارت شغلی مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین پایدارسازی هر چه بیشتر در این طرح‌ها، سه دورهٔ آموزشی مهارتی پایدارسازی و کارآفرینی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با حضور 88 نفر از مستعدان اشتغال برگزارشده است.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی با رعایت توصیه‌های بهداشتی و به‌صورت حضوری و چهره به چهره برگزار شد و نکات لازم درزمینهٔ و راه‌های رعایت بهداشت فردی و محیطی در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین بهداشت و نحوه پرورش گوسفند داشتی و چگونگی مبارزه با بیماری‌های دام و واکسیناسیون دام به مجریان طرح‌های اشتغال آموزش داده شد و برای توسعه طرح پرورش گوسفند اصلاح نژاد شده استفاده از نژادهای پر تولید و بازدید از مرکز پرورش گوسفند افشاری وابسته به شرکت افشار ژن یزد صورت گرفت.

باقری افزود: اساتید و کارشناسان مجرب از مراکز بهداشت، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی و همچنین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اجرای دوره‌های آموزشی، کمیته امداد را همراهی و توصیه‌های بهداشتی کاربردی را با توجه به وضعیت و شرایط منطقه به مخاطبان ارائه کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا