جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهاباد با محوریت جابجایی روستای ده‌محمدرفیع و برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش یزدفردا: جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار بهاباد و با حضور کارشناسان مدیریت بحران استانداری یزد و مسئولین مربوطه برگزار و در خصوص جابجایی روستای ده‌محمدرفیع و برگزاری مانور سراسری زلزله بحث و تبادل نظر شد.
فرماندار بهاباد با بیان اینکه از چندین سال پیش جابجایی روستای ده‌محمد رفیع از توابع بخش مرکزی در دستور کار قرار دارد گفت:  باتوجه به جلسات متعدد برگزار شده و نظر مشاور، منطقه‌ای بین روستاهای رحیم‌آباد و خیرآباد برای جابجایی روستای ده‌محمد رفیع در نظر گرفته شده است.
محمدمهدی خانی‌زاده" تأکید کرد: برای حفظ هویت روستای ده‌محمد رفیع و همچنین پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار ناشی از فرونشست زمین در این روستا، نیاز ضروری به جابجایی این روستا بوده و لازم است تصمیمات و اقدامات مورد نیاز جهت جابجایی این روستا سریعتر اجرایی گردد.

خانی‌زاده در ادامه با اشاره به مانور سراسری زلزله که هشتم آذرماه در مدارس برگزار خواهد شد گفت:مانور زلزله باید کاربردی باشد تا در ذهن دانش آموازن نهادینه شود و بتوانند تجربه خود را به والدین منتقل نمایند.

وی با تأکید بر ضروریت برگزاری هدفمند مانور زلزله گفت: مهمترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدارس، بالا بردن دانش و آگاهی عمومی دانش‌آموزان است که باید مطابق علم روز دنیا آموزش داده شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا