معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، از افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان بهاباد نسبت به ۲ هفته گذشته خبر داد.

به گزارش یزدفردا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان بهاباد و همچنین آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا هم گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ارائه نمود و گفت: افزایش ۵۰ درصدی موارد سرپایی ابتلا به کرونا و افزایش ۱۰۰ درصدی بیماران بستری نسبت به دو هفته قبل در شهرستان بهاباد را شاهد هستیم.

دهقانی وضعیت پوشش واکسیناسیون نوبت اول در شهرستان بهاباد را در رده سنی بالای ۱۲ سال، ۸۷ درصد و دز دوم را ۶۶ درصد عنوان نمود.

وی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان گفت: روند مطلوب واکسیناسیون دانش آموزان را شاهد هستیم به طوری که ۸۷ درصد دانش آموازن گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال یک نوبت واکسن و ۴۶ درصد دو نوبت را دریافت کرده‌اند.

دهقانی با بیان اینکه واکسیناسیون، شرط لازم برای بازگشایی مدارس هست، اما شرط کافی نیست گفت: باید همزمان رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، تهویه کلاس‌ها و فاصله گذاری اجرایی شود تا بتوانیم مهار بیماری را در سطح شهرستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر در مدرسه‌ای آمار بیماری به هر دلیلی افزایش پیدا کند، باید حتماً موارد مثبت بیماری شناسایی شود و توسط نیرو‌های بهداشت و با همکاری آموزش و پرورش، نسبت به کنترل بیماری اقدام شود.

دهقانی تصریح کرد: بازگشایی مدارس تابع سیاستی است که در پروتکل ۰۶ مشترک آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مشخص شده، ولی در صورتی که شهرستانی رنگ بندی قرمز داشته باشد کلیه آموزش‌ها باید به صورت غیر حضوری باشد.

فرماندار بهاباد نیز در این نشست به بیان مسائل و مشکلات بهداشتی شهرستان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه مجوز بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان بهاباد صادر شده، لازم است تا هرچه سریع‌تر نقشه آن برای اجرا طی دو فاز تهیه و نسبت به شروع ساخت آن اقدام شود.

خانی‌زاده در ادامه به پروژه‌های در دست احداث شهرستان اشاره نمود و گفت: ساختمان مرکز جامع سلامت احمدآباد که طی یک‌ ماه آینده پزشک آن مستقر می‌شود در دهه فجر قابل بهره‌برداری خواهد بود و پایگاه اورژانس بین جاده‌ای چادرملو نیز طی دوماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حضور پزشکان متخصص در شهرستان، راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن، منزل مسکونی برای اسکان پزشکان، وضعیت حضور نیرو‌های استخدامی غیر بومی در شهرستان بهاباد، کمبود آمبولانس و پزشک متخصص داندانپزشکی و تجهیزات دندانپزشکی، از جمله مباحثی بود که فرماندار و رئیس شورای بهاباد برای رفع آن‌ها تأکید داشتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا