همزمان با هفته بسیج و با حضور امام جمعه اردکان جبهه علمی فرهنگی در دانشگاه اردکان آغاز به کار کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه اردکان، امام جمعه اردکان در این نشست با تبریک هفته بسیج و تشکر از آغاز این حرکت علمی و فرهنگی در دانشگاه اردکان اظهار داشت: دانشگاهیان با روحیه بسیجی نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی نظیر برنامه‌های ترویج مطالعه و کتاب و کتابخوانی اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی افزود: باتوجه به اینکه شرایط علمی در دانشگاه‌ها جهت اجرای جلسات نقد و مناظره مهیاترمی باشد انتظار می رود کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تقویت و سپس به سایر نهادها گسترش یابد.

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنانش گردهمایی‌ها و تشکیل چنین جلساتی را برای گرفتن مشاوره مفید عنوان کرد و گفت: از طریق چنین گردهمایی‌هایی می توان در تعقل و تصمیم مدیران تأثیرگذاری داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر همچنین همجواری مراکز آموزش عالی اردکان را فرصت مناسبی جهت هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر دانست و بر اجرای برنامه‌های مشترک به ویژه در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی تأکید کرد.

رئیس دانشگاه اردکان هم در مراسم آغاز به کار جبهه علمی فرهنگی دانشگاه اردکان با گرامی داشت هفته بسیج و تجلیل از ایثارگری‌های بسیجیان در عرصه‌های مختلف، مجاهدت در سنگر تعلیم و آموزش را در شرایط کنونی از محورهایی عنوان کرد که بایستی توسط دانشگاهیان و مجامع علمی انجام و در جهت رفع تنگناهای جامعه سوق داده شود.

دکتر فاطمه بهجتی اردکانی همچنین با اظهار خرسندی از اینکه دانشگاه اردکان محوریت جبهه علمی فرهنگی را عهده دار شده است بر آمادگی این دانشگاه جهت هرگونه همکاری با سایر دستگاه‌ها در جهت دست یابی به اهداف این گروه تأکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حمید طالب پور مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری استان در دانشگاه اردکان با بیان اینکه جهت دست یابی به اهداف جبهه علمی فرهنگی بایستی اولویت‌های پژوهشی و اجتماعی مشخص شود بر پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی و رویکرد مطالبه گری در پیشبرد برنامه‌های کارگروه تأکید کرد.

در نشست آغاز به کار جبهه علمی فرهنگی رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه اردکان در گزارشی به تشریح فعالیت‌های انجام شده توسط بسیج اساتید این دانشگاه پرداخت و گفت: با توجه به اینکه به غیر از دانشگاهیان، جمعی از اعضای جبهه علمی فرهنگی از نهادهای بیرون دانشگاه عضویت دارند؛ تشکیل این جبهه را فرصت مناسبی برای حل مشکلات جامعه و به ویژه قشر جوان عنوان کرد.

دکتر علی صحرایی اردکانی، تبیین و گفتمان سازی منویات مقام معظم رهبری، هم افزایی وحدت رویه و تعامل دستگاه‌ها و نهادها و اتخاذ مواضع مشترک در موقعیت‌های حساس علمی، فرهنگی و اجتماعی را از جمله اهداف تشکیل جبهه علمی فرهنگی در دانشگاه عنوان کرد.

در این نشست که مسئولین بسیج اساتید سایر مراکز آموزش عالی اردکان و نمایندگانی از نهادهای فرهنگی شهرستان هم حضور داشتند در خصوص اولویت‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی منطقه بحث و تبادل نظر شد.

لازم به ذکر است جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی به دنبال ابلاغ کانون بسیج اساتید کشور با حضور اعضای این کارگروه در دانشگاه اردکان فعالیت خود را آغاز کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا