سید مجتبی حسینی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن در بافت قدیمی یزد بازدید کرد و از نزدیک مشکلات آنان را بررسی کرد.

به گزارش یزدفردا: سید مجتبی حسینی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن در بافت قدیمی یزد بازدید کرد و از نزدیک مشکلات آنان را بررسی کرد.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: سید مجتبی حسینی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن در بافت قدیمی یزد بازدید کرد و از نزدیک مشکلات آنان را بررسی کرد.

وی تامین مسکن و سرپناه مناسب برای مددجویان تحت حمایت این نهاد را از جمله دغدغه های اصلی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: بیشتر منازل قدیمی که نیازمندان در آن سکونت دارند فوق‌العاده نامناسب و در حال فروریختن است و باید قبل از آغاز فصل سرما فکر اساسی برای آن‌ها برداشته شود، کمیته امداد منازل این گروه از جامعه هدف تحت حمایت را شناسایی کرده است و ضرورت دارد نهادها و سازمان‌های مرتبط و متولی امر مسکن همکاری لازم را با این نهاد برای ساماندهی این خانواده‌ها داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: حدود ۴۴۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد در سطح استان اجاره‌نشین هستند و با توجه به افزایش کرایه منزل، پرداخت اجاره مسکن به‌عنوان معضلی برای آنان تبدیل‌شده است، تمرکز فقرای شهر یزد در بافت قدیم و مناطق حاشیه شهر است، وضعیت مسکن فقرا و نیازمندان در برخی مناطق شهر یزد از دیگر مناطق محروم استان به‌مراتب نگران‌کننده‌تر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا