مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در دیدار با فرماندار بهاباد گفت: بیش از دویست میلیارد ریال در ابتدای هشت ماه سال جاری از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری و دهیاری‌های شهرستان بهاباد توزیع شده است.

به گزارش یزدفردا: مدیرکل امور مالیاتی استان صبح امروز به منظور بررسی مشکلات امور مالیاتی شهرستان با فرماندار بهاباد دیدار نمود.
فرماندار بهاباد در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای مدیر و کارکنان اداره شهرستان، مالیات را نیاز ضروری برای اداره هر شهر و شهرستان دانست و گفت: صنایع در حال احداث گندله سازی و کنسانتره که در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید به توسعه و پیشرفت بهاباد کمک خواهد کرد و در شرایط مختلف میتواند موانع و مشکلات مهم حوزه هایی همچون تولید و اشتغال را برطرف نماید.
"محمد مهدی خانی زاده" به بیان جایگاه مالیات در عمران و آبادانی شهرستان پرداخت و گفت: وصول درآمدهای مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده در این شهرستان برای خدمت رسانی به مردم و پیشرفت امور عمرانی نقش بسزایی خواهد داشت.

وی یادآور شد: بایستی تلاش کنیم پروژه های احداثی از منابع در آمدهای مالیاتی به مردم معرفی شود تا مردم بتوانند آثار مالیات پرداختی را لمس کنند که این امر مهم توسط شهرداری‌ و دهیاری های شهرستان می بایست انجام گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به درآمدهای پایدار از محل مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری و دهیاری ها در جهت ارائه خدمت به مردم، خواستار مشارکت و همیاری آنها با اداره امور مالیاتی شهرستان شد.

"علی خورشیدی" در بخش دیگر سخنان خود به توزیع بیش از دویست میلیارد ریال در ابتدای هشت ماه سال جاری از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری و دهیاری‌های شهرستان بهاباد اشاره نمود و گفت: متأسفانه مردم نسبت به پرداخت مالیات، ذهنیت منفی دارند در حالی که عواید پرداخت آنها مستقیماً به مردم بر می گردد.

وی افزود: فراهم سازی امکانات خدماتی، رفاهی، اجتماعی و گسترش عمران و آبادانی شهرها و روستاها از مزایای پرداخت مالیات است و لذا باید با فرهنگ سازی ذهنیت منفی مردم در پرداخت مالیات را به ذهنیت مثبت تبدیل کرد.
خورشیدی به قطع وابستگی به درآمدهای نفتی با تحقق درآمدهای مالیاتی اشاره نمود و گفت: در چند سال اخیر وابستگی کشور به درآمدهای نفتی کاهش یافته و مالیات جایگزین آن شده است به طوری که سهم زیادی از هزینه های جاری و عمرانی از طریق مالیات تأمین می شود.
طرح مسائل و مشکلات اداره امور مالیاتی بهاباد از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است عملیات اجرایی احداث ساختمان اداره امور مالیاتی شهرستان در زمینی به متراژ 1500متر مربع قبل از پایان سال جاری آغاز می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا