وزیر امور اقتصادی و دارایی، در سفر امروز خود به شهرستان بافق از پیت معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق بازدید کرد.

به گزارش یزدفردا: سید احسان خاندوزی در دوازدهمین سفر استانی هیئت دولت، و دربازدید از پیت معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق گفت: شهرستان بافق از لحاظ معدنی بسیار غنی است و اولین معدن سنگ آهن ایران، معدن چغارت است که در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی این شهرستان قرار دارد.

 شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی ۴۰ سال گذشته است و این شرکت از سال ۱۳۵۰، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت را آغاز و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و برخی صنایع فولادسازی کشور را تامین و از سال ۱۳۸۰ نیز به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

ذخیره سنگ آهن بلوک معدنی بافق که از ساغند تا زرند ادامه دارد بالغ بر ۲ میلیارد تن برآورد شده است و سهم معادن چغارت ۱۶۰ میلیون تن برآورد شده که ۱۰۰ میلیون تن آن تاکنون برداشت شده است.

بلوک معدنی بافق با ذخیره بیش از یک سوم سنگ آهن کشور به عنوان مهمترین زون آهن دار ایران شناخته شده است. در نتیجه عملیات اکتشافی انجام شده از سال ۱۳۴۰ تاکنون در این منطقه بیش از ۳۸ آنومالی آهن دار با ذخیره نزدیک به ۱.۷ میلیارد تن شناسایی شده که یکی از مهمترین آن ها معدن چغارت است.

سید احسان خاندوزی همچنین در بازدید از مجموعه ورزشی کارگران بافق گفت: این مجموعه با مساحت چهار هکتار، مصوب سفر دوم هیئت دولت نهم و دهم بود که باتوجه به ضرورت توسعه ورزش برای نیرو های مولد کارگری، در سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

خاندوزی افزود: طی سال های ۸۹ تا ۹۹ از محل اعتبارات ملی، مبلغ ۳۶ میلیارد و ۶۶ میلیون رالب، بابت احداث سالن چند منظوره، زمین چمن مصنوعی، حصارکشی و اخذ انشعابات آب و برق هزینه شد.

وی گفت: برای تکمیل محوطه سازی این مجموعه، ایجاد استخر سرپوشیده و احداث پنج باب سوئیت، ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا