معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از ابلاغ نتایج فراخوان سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک به سرمایه‌گذاران منتخب خبر داد.

به گزارش یزدفردا: احمد کردستانی با اشاره به اینکه این شرکت، در راستای افزایش ظرفیت تولید نیروی برق استان از طریق احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک در مناطق مورد نیاز، اقدام به انتشار فراخوان جذب سرمایه گذار احداث نیروگاه مقیاس کوچک نموده است خاطرنشان کرد: این فراخوان مطابق ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین مصوبه ۳۴۸ هیئت تنظیم بازار برق ایران و با هماهنگی شرکت توانیر، در تابستان ۱۴۰۰ به منظور ارزیابی کیفی متقاضیان سرمایه گذاری استان منتشر شد.

وی هدف از ابلاغ این فراخوان را افزایش تولید نیروی برق در استان از طریق مشارکت بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک در هفت ایستگاه برق هرات، بافق، اردکان، میبد، رستاق و دانشگاه یزد عنوان کرد و یادآور شد: سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت برق منطقه ای یزد، اسناد فراخوان را برای ساختگاه های باقیمانده دریافت و ارسال نمایند.

کردستانی ادامه داد: پس از اتمام مهلت مقرر برای ثبت درخواست سرمایه گذاران در پایان شهریورماه، اسناد و مدارک ارسالی بطور دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن به سرمایه گذاران منتخب برای آغاز فرایند اخذ مجوز ابلاغ شد.

گفتنی است در حال حاضر استان یزد دارای ۲۰ نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت ۱۶۷ مگاوات می‌باشد و با بهره‌برداری از نیروگاه‌های در حال احداث، این ظرفیت در آینده‌‌ای نزدیک به ۲۰۰ مگاوات خواهد رسید.

 

 

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا