رصد بازار کفش در استان یزد نشان می‌دهد که قیمت این کالا طی چند ماه اخیر به طور متوسط حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش یزدفردا: پوشاک در کنار خوراک یکی از نیازهای اساسی هر انسانی محسوب می‌شود و پایه‌ای‌ترین خواسته‌های هر فردی است. خرید کفش یا انواع پاپوش در حال حاضر بخش بزرگی از بازار پوشاک کشور را به خود اختصاص داده و قیمت‌ آن نیز به موازات افزایش قیمت پیراهن، مانتو، کت و شلوار افزایش می‌یابد.

با وجود آن‌ که صنعت کفش‌سازی ایران از گذشته شهرت جهانی و منطقه‌ای داشته، این روزها بازار کفش ایران در تسلط جنس‌های ارزان‌قیمت کشورهای آسیای شرقی است. در واقع افزایش قیمت کفش طی سال‌های گذشته از یک‌سو و کاهش توانایی خرید مصرف‌کنندگان از سوی دیگر، تولیدکنندگان کفش ایرانی را وادار کرده است تا اجناس خوش قیمت و باکیفیت کمتری را روانه بازار کنند.

رصد بازار نشان می‌دهد که قیمت کفش در یزد طی چند ماه اخیر به طور متوسط حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است؛ برای مثال واحدهای صنفی فروشنده کفش در یکی از پاساژهای یزد، کفش‌های مردانه اعلا خود را در خردادماه ۱۴۰۰ با قیمتی بین ۷۴۰ تا ۷۸۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کردند اما امروزه برای خرید همان کفش‌ها، به بودجه‌ای بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان نیاز است.

با فرا رسیدن فصل سرما، تقاضا برای خرید انواع چکمه و نیم چکمه افزایش پیدا می‌کند؛ در حالی که سال گذشته مشتریان می‌توانستند با مبلغی بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان نسبت به خرید نیم چکمه‌های با کیفیت در یزد اقدام کنند، امسال نیازمند صرف هزینه بیشتری برای خرید این اجناس خواهند بود.

قیمت بوت‌های مردانه با توجه به کیفیت پارچه و نوع سازنده بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان متغیر است و بانوان نیز برای خرید انواع بوت و نیم بوت نیاز به صرف هزینه‌ای بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان خواهند داشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا