آیین اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس فقید موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری، در مسجد انقلاب بهاباد برگزارشد.

در این آیین که با حضور فرماندار ، امام جمعه ، رئیس حوزه علمیه ، بخشداران بخش مرکزی و بخش آسفیچ ، معاون برنامه ریزی فرمانداروفرمانده ناحیه مقاومت بسیج و شخصیت‌های علمی و حوزوی، مسئولان و قشرهای گوناگون مردم درمسجد انقلاب بهاباد برگزار شد، امام جمعه شهرستان بهاباد درسخنانی با گرامی داشت نخستین سالگردرحلت علامه محمد تقی مصباح یزدی به بیان ویژگی ها وشخصیت این عالم بزرگوارپرداخت و اظهارداشت : مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی؛ تمام عمرش را وقف اسلام، جهاد تبیین و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کرده بود.  

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی بابیان اینکه آیت الله مصباح یزدی دارای شخصیتی بصیر و عالمی اثرگذار بود که جریان فتنه‌گر را به خوبی می‌شناخت افزود :  آیت الله مصباح یزدی عالمی که قلم، زبان و حکمتش شمشیر بود و همواره یار و پشتیبانی مستحکم برای انقلاب و ولایت به شمار می‌آمد.

وی افزود:ایت الله مصباح یزدی  در تحلیل مسائل نابغه بود و قدرت تحلیلی فوق العاده ای داشت و در حوزه فلسفی واقعا یک فیلسوف بود و نه فقط یک فلسفه دان.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه آیت الله مصباح پرورش یافته علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت بود چرا که نظر فلسفی و اخلاقی و اصول و... بدرجه عالی رسیده بود افزود: آیت الله مصباح پرورش یافته علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد تصریح کرد: در کتاب آیت الله مصباح یزدی روی مساله ولایت فقیه تاکید جدی دارند و حضرت آقا درباره طرح ولایت صحبت داشته اند و تاکید دارند که جوانان این مسائل را ببیند. آیت الله مصباح یزدی روش عقلی در طرح ولایت داشتند، یعنی نظام را در مبانی عمیق فکری به دنیا معرفی کردند. چقدر به وی خون دل می دانند چون برای حمایت از ولایت فعالیت جدی داشتند. فرمانبرداری حضرت آقا در سطح عام، خاص، نظری، عملی، در قشر جوان، روحانی و در سطح موسسه و خارج از موسسه ترویج کردند.

امام جمعه بهاباد  با اشاره به اینکه آیت الله مصباح دلدادگی خاصی به اهل بیت (علیهم السلام) داشت و نهایت خضوع و تواضع را در برابر این خاندان داشت  افزود:  شاید بتوان گفت علی‌رغم اینکه آیت‌الله مصباح از عقل و منطق برای تبیین عقاید و آموزه‌های اسلامی و سیره معصومان (ع) استفاده می‌کرد ولی در حوزه ایمان و باور شخصیت خاصی بود و به باورهای او همچون متدینان معمولی و عادی و بی تکلف و ساده و بی غل و غش بود.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی، مبنای ولایت فقیه را از بن جان پذیرفته بود و با تمام وجودش به مقام معظم رهبری عشق می‌ورزید، گفت: این عالم ربانی در طول عمر با برکت خود هم در عرصه قلم بر تبیین مبانی ولایت فقیه پرداخت و هم در عرصه علم شاگردانی ولایت مدار پرورش داد.

امام جمعه بهاباد بیان داشت : آن فقیه انقلابی و فیلسوف مجاهد در تفکر همسان آیت‌الله شهید مرتضی مطهری و در مظلومیت بسان شهید آیت‌الله محمدحسین بهشتی بود که البته ترور شخصیتی ایشان هیچ خللی در اراده پولادین او ایجاد نکرد.

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه مجاهدت‌های آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دفاع از انقلاب و ساحت ولایت فقیه و نقش برجسته ایشان در تبیین اندیشه و معارف دینی و پرورش شاگردان برجسته مثال‌زدنی و ماندگار است اضافه نمود: آن بزرگوار یار راستین و عمار رهبر انقلاب در حوزه‌های علمیه بودند.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله مصباح یزدی حضوری انقلابی در همه میدان‌ها داشت، اظهار کرد: تعبیر عمار انقلاب برای این استاد حوزه بسیار درست است، عمار امام(ع) نیز در سن ۹۵ سالگی از دنیا رفت و همیشه از حق و امیرالمؤمنین(ع) می‌گفت.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا