سید جمال سجادی پور سرپرست فرمانداری میبد در نشست با اصحاب رسانه شهرستان گفت: آلایندگی‌های صنعتی در منطقه به یک مطالبه مردمی تبدیل‌شده است.

به گزارش یزدفردا: سجادی پور بابیان اینکه با تأکید استاندار، دیگر مجوز احداث صنایع آلاینده در منطقه دشت یزد اردکان صادر نخواهد شد گفت: باید پهنه صنایع آلاینده و پاک باید از هم جدا باشد و ما در ناحیه دو میبد هیچ واحد آلاینده مستقر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: صنایع آلاینده نیاز به‌روزرسانی سیستم‌های کاهش آلایندگی دارد که صاحبان صنایع در این راستا عزم جدی دارند و برای استقرار صنایع جدید هم باید صاحبان سرمایه را به سمت صنایع پاک هدایت کرد.

سرپرست فرمانداری میبد بابیان اینکه صنعتگران در حوزه سلامت، مذهبی و آموزشی و کمک به اقشار کم‌درآمد کارهای بزرگی کرده‌اند گفت: در حوزه سلامت اجتماعی و نشاط غفلت شده است و می‌توان بخشی از صنعتگران را به سمت ایجاد فضای سبز و نشاط اجتماعی و ایجاد پارک‌های کوهستانی و غیره سوق داد.

سجادی پور توسعه پایدار را در سایه همدلی مسئولین تمام دستگاه‌ها خواند و گفت: اینکه همه نگاهشان به صنعت و آسیب‌های آن‌ها باشد درست نیست و باید ظرفیت‌های منحصربه‌فرد میبد را درزمینهٔ صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و تاریخی به‌صورت جامع دید و با ایجاد فضاهای مناسب گردشگری، توان نگه‌داشتن گردشگر در شهر را داشت.

وی افزود: معرفی زیلو و سفال به‌عنوان برند شهرستان میبد در شرایط گذر مسافر و گردشگر امکان‌پذیر نیست و باید ظرفیت‌هایی چون بیت آیت‌الله حائری و شخصیت رشیدالدین میبدی که کمتر از حافظ و سعدی شیراز نیستند را در سطح ملی معرفی کرد.

توجه به بهره‌وری مناسب از آب، توسعه گیاهان دارویی و کم آب خواه و دامداری‌های دام سبک و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، بهره‌گیری از نقش رسانه در توسعه همه‌جانبه شهرستان، استفاده از سرمایه‌های انسانی خلاق، خوش‌فکر و تحصیل‌کرده در حوزه‌های اشتغال، صنعت و اقتصاد، مدیریت مهاجرت از دیگر مباحث سرپرست فرمانداری میبد در این نشست بود.

در ابتدای این نشست هم خبرنگاران دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا