در سال‌های اخیر بامهارت افزایی بانوان میبدی در صنایع‌دستی و تولید فراورده‌های غذایی و گیاهی شاهد برپایی نمایشگاه‌های متعدد در نقاط مختلف میبد هستیم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، امروز هم در طرح هر روستا یک نمایشگاه، بانوان میبدی نمایشگاهی از توانمندی‌های خود در صنایع‌دستی و تولید فراورده‌های غذایی و گیاهان دارویی را در حسینیه روستای بدرآباد از توابع بخش مرکزی برپا کردند.

محمدجواد احمدی بخشدار مرکزی میبد گفت: هر روستا یک نمایشگاه جز طرح‌هایی است که باهدف تقویت بنیان‌های اقتصادی خانواده‌ها اجرا می‌کنیم.

احمدی با قدردانی از شورا و دهیار بدرآباد در برپایی این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه بانوان تولیدات خود را در 25 غرفه برای مشتریان عرضه کرده‌اند.

وی گفت: ترشیجات، صنایع‌دستی زیلو و کار بافی، لوازم آشپزخانه، فراورده‌های لبنی، خشکبار، گیاهان دارویی، روغن‌های گیاهی انواع کیف و لباس و عروسک دوزی و گل‌آرایی محصولاتی است که بانوان کارآفرین و توانمند میبدی در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

بخشدار مرکزی میبد خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا بیستم اسفندماه به مدت سه روز در حسینیه بدرآباد میبد برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 الی 21 از نمایشگاه بازدید و لوازم موردنیاز خود را خریداری کنند.

خانم طباطبایی مسئول برگزارکننده این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه برای حمایت از بانوان برای احیاء صنایع‌دستی و میراث فرهنگی برپاشده است.

وی بابیان اینکه خیلی از صنایع‌دستی مثل سبدبافی و حصیربافی در حال فراموشی است افزود: انتظار داریم ادارات و ارگان‌ها حمایت کنند و مکان دائمی را علاوه بر نمایشگاه دائمی، برای آموزش کار بافی و زیلوبافی که میراث فرهنگی و تاریخی میبد است در نظر بگیرند تا بتوانیم به سمت تولید انبوه برای صادرات حرکت کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا