شهرداری میبد با نزدیک شدن به سال نو در تب و تاب مهیا کردن شهر برای استقبال از مسافران نوروزی است.

به گزارش یزدفرداشهردار میبد گفت: شهرداری برای داشتن نوروزی متفاوت برای شهروندان و همچنین مسافران و گردشگرانی که شهر تاریخی میبد را برای نوروز در نظر گرفته اند برنامه ریزی ویژه‌ای کرده است.

مجید بهارستانی افزود: خیابان‌هایی که نیاز به روکش داشته را روکش کرده و رنگ آمیزی سنگ جدول‌ها و خط کشی خیابان‌ها و نورپردازی اماکن تاریخی شروع شده است.

وی با بیان اینکه زیباسازی مناظر شهری و تصاویر دیواری، گلکاری بلوار‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: شهر جهانی زیلو، جاذبه‌های کم نظیری همچون کهن دژ نارین قلعه، کاروانسرای شاه عباسی و یخچال خشتی را برای دیدن دارد.

بهارستانی ادامه داد: مسافران نوروزی می‌توانند سفال‌های منقش به مرغ و ماهی و خورشید خانم، زیلو و کاربافی و صنایع دستی منحصر به فرد میبد را از شهرک صنایع دستی تهیه و به عنوان سوغات نوروزی با خود ببرند.

شهردار میبد گفت: همه میادین و معابر شهرستان و پارک‌ها به المان‌های جدید و روشنایی و نورپردازی به روز مجهز شده و المان‌های جدید در ورودی شهر آماده نصب است.

وی خاطرنشان ساخت: میدان حوزه و دانشگاه هم که سال‌ها محل حادثه بوده را اصلاح کرده و کف سازی و بدنه سازی بافت‌های محلات کوچک و فیروز آباد و بافت قدیم میبد هم در حال انجام است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا