دکتر بهروزی قائم مقام شرکت همراه اول در راس هیاتی در سفر به یزد، به اتفاق دکتر فقیه معاون فناوری دانشگاه یزد از پردیس فناوری دانشگاه بازدید و ظهر امروز در پارک علم و فناوری یزد در نشستی با حضور مهندس حسینی بغداد آبادی معاون نوآوری و فناوری پارک شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد در این نشست که در محل صندوق پژوهش و فناوری برگزار شد، راههای تحکیم مبانی همکاری طرفین در حوزه تامین سرمایه مورد نیاز شرکت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس حسینی بغداد آبادی در این ارتباط، با اشاره به این که درصد زیادی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات فعالیت دارند، استفاده از پتانسیل همراه اول را در توسعه فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان این استان بسیار ارزشمند توصیف کرد.

قائم مقام همراه اول نیز با اظهار اینکه شرکت یاد شده تا چند سال پیش صرفاً در حوزه فروش دیتا،سیم کارت و موارد مشابه فعالیت داشته، افزود: همراه اول اخیراً با ایجاد تحول گسترده در سیاست های خود، سرمایه‌گذاری وسیعی را در حوزه دیجیتال انجام می دهد و بر اساس سیاستهای کلان ملی، روی پروژه های بزرگ دیجیتال سرمایه گذاری می کند.

به گفته وی، همراه اول آمادگی دارد با شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و حوزه های مشابه آن ها که از مباحث مهم روز دنیا و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همکاری نماید.

در این جلسه دکتر حمیدی عضو هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری “حرکت اول” وابسته به همراه اول، با بیان گزارشی از فعالیتهای این صندوق، مشارکت حرکت اول را برای سرمایه‌گذاری در صندوق پژوهش و فناوری یزد، قابل مطالعه و بررسی بیشتر توصیف کرد تا در آینده پس از ارزیابی های کارشناسی، به عنوان یکی از سهامداران صندوق پژوهش و فناوری در فعالیتهای اقتصادی مشترک شرکت نماید.

در ادامه مهندس سپهر با ارائه گزارش عملکرد صندوق پژوهش و فناوری، از نتایج حاصله از این گونه سرمایه‌گذاری‌ها در تقویت شرکت‌های فناور و دانش بنیان سخن گفت.

در این جلسه همچنین مدیران شرکت منهاج گزارشی از فعالیت‌های خود در عرصه هوش مصنوعی ارائه کردند.

در این جلسه مهندس محمد رضا حسینی بغداد آبادی از ایجاد مرکز نوآوری هوش مصنوعی در آینده نزدیک خبر داد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا