اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت به ریاست امام‌جمعه تفت با حضور فرماندار، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان، رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضا در فرمانداری برگزار شد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به‌قرار گرفتن در ماه رمضان بیان داشت: ماه مبارک رمضان؛ ماه بهار قرآن است و در این جلسه پیرامون موضوعات تربیت حافظان قرآنی و رونق محافل قرآنی خانوادگی بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

امام‌جمعه تفت گفت: گزارش‌ها و شکایات متعددی از روزه‌خواری در پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان و فعالیت بعضی از اصناف تهیه غذا در روز بدون رعایت دستورالعمل‌های ماه مبارک رمضان رسیده که نیاز است دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم برای جلوگیری از این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

"محمد دهشیری" در ادامه این جلسه به برنامه‌ریزی استان مبنی بر تربیت حافظان قرآنی اشاره و بیان داشت: با توجه به‌پیش بینی تربیت 150 حافظ برای شهرستان نیاز است با برنامه‌ریزی مناسب و تهیه نقشه راه این مهم، در برنامه 4 ساله‌ای تحقق یابد.

فرماندار تفت گفت: در موضوع تربیت حافظان قرآنی باید بینش‌ اعتقادی این افراد نیز تقویت‌شده تا در زمینه تشویق سایر افراد به فعالیت در این حوزه موفق شوند.

دهشیری ادامه داد: علاوه بر موضوع تربیت حافظان قرآنی و رونق دادن به محافل خانوادگی قرآنی، موضوع ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیز باید در دستور کار قرار گیرد و پیرامون این موضوع نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: با اجرای قوانین و مقررات باید جلوی هنجارشکنی و روزه‌خواری در تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهرستان گرفته شود تا فضای امن و سالمی برای حضور خانواده‌ها فراهم شود و در این زمینه همکاری ادارات و دستگاه‌های مربوطه ضروری است.

دهشیری به موضوع برپایی موکب در نقاط مختلف شهر تفت اشاره و افزود: برای برپایی موکب نیاز به اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است که فقط شخصیت‌های حقوقی می‌توانند درخواست مجوز نمایند و اداره تبلیغات اسلامی پس از استعلام از نیروی انتظامی، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان و رصد محتوای برنامه موکب؛ مجوز برپایی را برای روزها و ساعت‌های مشخص صادر خواهد نمود.

"حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان" مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد نیز در این جلسه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به تربیت حافظان قرآنی اشاره و تصریح نمود: با توجه به تأکید استاندار محترم در استان یزد برنامه‌ریزی برای تربیت 4000 حافظ قرانی و برگزاری 4000 محفل خانوادگی قرآنی به یاد شهیدان استان در مدت‌زمانی 4 ساله در دست اقدام است.

مطهریان افزود: در این برنامه 4 ساله؛ سهم شهرستان تفت در تربیت حافظان قرآنی 150 نفر در نظر گرفته‌شده  که امیدواریم 6 موسسه فعال در حوزه قرآن در این شهرستان با حمایت مسئولان موفق به انجام این مهم شوند.

"حسین دشتی" رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این جلسه بیان داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با توجه به آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی مسائل مربوط به امور قرآنی در شورای فرهنگ عمومی مطرح خواهد شد.

در این جلسه "اعظم السادات حسینی " مدیر موسسه فرهنگی قرآنی آوای وحی یزد تفت،"محمدصادق مهدیان " مدیر آموزش‌وپرورش و"حجت‌الاسلام محسن پاک‌طینت " رئیس اداره تبلیغات اسلامی به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه قرآن و مشکلات پیش روی مؤسسات قرآنی در شهرستان پرداختند.

بررسی و اتخاذ تصمیماتی در راستای جلوگیری از روزه‌خواری در انظار عمومی به‌ویژه در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان و سامان‌دهی و اتخاذ دستورالعمل مشخصی در راستای راه‌اندازی موکب دیگر دستور کار های اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا