یزدفردا: برای اولین بار در سال گذشته شایعه شد که اپل واچ سری ۷ سنسور دمای بدن جدید را دریافت می‌کند. اما این وعده محقق نشد. به نظر می‌رسد اپل واچ سری ۸ می‌تواند ویژگی سنسور دمای بدن را با یک شرط مهم دریافت کند.

به گزارش یزدفردا: "مینگ چی کو" تحلیلگر و افشاگر محصولات اپل، پستی را در این خصوص در توئیتر به اشتراک گذاشته است؛ او می‌گوید: «اپل اندازه گیری دمای بدن را برای اپل واچ سری ۷ لغو کرد، زیرا این الگوریتم پیش از ورود به مرحله EVT سال گذشته واجد شرایط نبود. من معتقدم اپل واچ سری ۸ در 2H22 می‌تواند دمای بدن را اندازه بگیرد، اگر الگوریتم بتواند نیاز‌های بالای اپل را پیش از تولید انبوه برآورده کند.»

با در نظر گرفتن این موضوع، گزارش "کو" داستان‌های به اشتراک گذاشته شده توسط بلومبرگ و وال استریت ژورنال در مورد سنسور اندازه گیری دمای بدن آینده در اپل واچ سری ۸ را تایید می‌کند. از آنجایی که مچ دست معمولاً مکانی نیست که افراد دمای بدن خود را اندازه گیری می‌کنند، استفاده از یک الگوریتم دقیق برای کارکرد این سنسور بیش از حد ضروری است. "کو" می‌گوید: «چالش اندازه گیری دقیق دمای بدن این است که دمای پوست به سرعت بسته به محیط‌های بیرونی تغییر می‌کند. یک ساعت هوشمند نمی‌تواند از نظر سخت‌افزاری از اندازه‌گیری دمای هسته پشتیبانی کند و برای صحیح کار کردن به یک الگوریتم عالی نیاز دارد.»

"کو" اشاره می‌کند که اپل تنها کسی نیست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند؛ زیرا سامسونگ نیز با این چالش مواجه است. گمان می‌رود که رقیب کره جنوبی، گلکسی واچ ۵ نیز احتمالا به دلیل محدودیت‌های الگوریتم این ویژگی را در ارائه ساعت هوشمند بعدی خود از دست بدهد. دمای سطح پوست بسیار متفاوت است و از نظر الگوریتمی با دمای هسته ارتباطی ندارد. به همین دلیل است که دماسنج‌های IR پزشکی دمای کانال گوش را اندازه‌گیری می‌کنند. بدون احساس واقعی بافت عمیق یا دمای خون، ممکن است این عملکرد مفیدی نباشد. رگرسیون‌ها و تقریب‌ها برای روند‌های آماری مفید هستند، اما وقتی می‌خواهید بدانید که آیا تب دارید یا در معرض خطر هیپوترمی هستید، میانگین‌ها کمکی نمی‌کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا