یزدفردا: فرماندار میبد: مهاجرت به یکی از دغدغه‌های اصلی ما مبدل شده و ۲۵ درصد دانش آموزان این شهر تحت تاثیر فرهنگ مهاجرین قرار می‌گیرند.

به گزارش یزدفردا: سجادی پور در مراسم بزرگداشت هفته معلم، کسب جایگاه‌های برتر کنکور دانش آموزان را حاصل زحمات مربیان و معلمان خواند و گفت: تعلیم و تربیت ۲۵ هزار دانش آموز در ۱۵۸ مدرسه شهرستان میبد به دست مدیران و معلمان با انگیزه و عاشق شغل معلمی صورت می‌گیرد.

وی تولید ثروت کنونی جهان را بر اساس نیروی انسانی، فکر و خلاقیت عنوان کرد و افزود: در حالی که ۶۴ درصد تولید ثروت در کشور ما از راه منابع و فروش نفت و گاز معادن است، این میزان در کشور ژاپن فقط ۲ درصد بوده و بقیه از راه علم و خلاقیت و نیروی انسانی حاصل می‌شود.

فرماندار میبد با اشاره به مباحث فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: بحث مهاجرت یکی از دغدغه‌های ما در میبد است و قریب ۲۵ درصد از دانش آموزان تحت تاثیر فرهنگ مهاجرین قرار می‌گیرند که آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: برند استان یزد و شهرستان میبد در وصلت و معاملات و تبادل ارتباطات و فرهنگ آن است و باید این فرهنگ را حفظ کنیم و این فرهنگ غنی را با تربیت درست فرزندانمان در مدارس به آن‌ها انتقال دهیم تا به جای اثر پذیری، اثرگذار باشند.

سجادی پور با اشاره به راه اندازی گنجینه تاریخی و معنوی در دانشگاه آزاد میبد توسط ناحیه مقاومت بسیج میبد گفت: این گنجینه آثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس می‌تواند در حوزه تربیت کمک کند.

فرماندار میبد با بیان اینکه هزار شهید از چهار هزار شهید استان را دانش آموزان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان ساخت: دانش آموزان ما همان‌هایی هستند که آینده کشور را اداره می کنند و باید مثل دوران دفاع مقدس، روحیه شهادت، ایثار و فداکاری در آن‌ها شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش چشمگیر آمار فوتی‌هایی کرونایی پس از نهضت واکسیناسیون اظهار داشت: برای قطع کامل زنجیره کرونا و حضوری شدن مدارس در سال آینده، دست یاری به سوی مدیران و معلمان دراز می‌کنیم تا با همکاری و تعامل در پوشش حداکثری واکسیناسیون در بین فرهنگیان و دانش آموزان بتوانیم محدودیت‌های کرونا را پشت سربگذاریم و به زندگی عادی خود برگردیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا