یزدفردا: سجادی پور فرماندارمیبد در جلسه شورای سلامت شهرستان با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما، بر تأمین امنیت آب، سلام و بهداشت از سوی همه دستگاه‌های مرتبط ازجمله آب و فاضلاب، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تأکید کرد.

به گزارش یزدفردا: فرماندارمیبد تصریح کرد: باید با حساسیت درزمان بندی منظم شبانه‌روزی، میزان کلر و میکروب، شیمایی و آلودگی آب نمونه‌برداری و شاخص‌های سلامت آن تعیین و ایستگاه‌های برداشت آب و فاضلاب آن‌هم مورد رصد قرار گیرد.

سجادی پور گفت: کارخانه‌های یخ هم باید دستگاه‌های خود را به‌روز و یخ بهداشتی و استاندارد را تحویل بازار دهند.

فرماندارمیبد در ادامه با اشاره به بحث ترافیکی شهرستان میبد گفت: متأسفانه بیشترین آمار حوادث در شهرستان میبد حوادث ترافیکی و موتورسیکلت است و بیشترین صدمات و مرگ‌ومیر را هم درمیبد در سنین 15 تا 19 سال را دربرمی گیرد.

وی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد در شهرستان میبد هشدار داد و گفت: عدم رعایت شرایط بهداشتی و سختی کار در واحدهای صنعتی، آمار بازنشستگی پیش از موعد در شهرستان میبد به‌شدت افزایش‌یافته است.

فرماندارمیبد افزود: بازنشستگی پیش از موعد در طولانی‌مدت باعث خسارت‌های مالی و هدر رفتن نیروی انسانی می‌شود و باید به سمت کاهش عوامل خطر و زیان‌آور در محیط کار برای حفظ و صیانت از جامعه کارگری حفظ سرمایه انسانی تلاش شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا