درمراسمی با حضور معاون دادگستری استان یزد، فرماندار وامام جمعه بهاباد ، اعضای شورای تامین، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین نظامی و انتظامی و مدیران شهرستان، آیین تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی بهاباد برگزار شد.

دراین مراسم معاونت فناوری و برنامه ریزی دادگستری استان یزد  درسخنانی بابیان اینکه مردم به مسئولان درقوه قضائیه باید دسترسی آسان  داشته باشد اظهارداشت : مردمی شدن در قوه قضائیه ازاولویتهای اصلی دستگاه قضا ست که مورد تاکید رئیس قوه قضائیه نیز میباشد .

سعید رضا پارسائیان با بیان اینکه مردمی بودن یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضائی در راستای منویات مقام معظم رهبری است، افزود: باید از ظرفیت مردم برای تحقق اهداف دستگاه قضائی استفاده کرد. زیرا حضور مردم در رفع مشکلات جامعه ضرورت دارد و باید نسبت به این مهم احساس تکلیف کنند.

وی به اجرای سند تحول در قوه قضائیه اشاره کرد و یکی از مهمترین اهداف متعالی اجرای سند تحول قوه قضائیه را ارتقا رضایتمندی عمومی از اقدامات دستگاه قضائی دانست و افزود: در این راستا تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان گرانقدر به خدمات قضائی مورد نظر است که با جدیت در سال ۱۴۰۱ پیگیری خواهد شد.

معاون دادگستری یزد با بیان اینکه مسئوليت قضاوت بسيارخطيرومهم است افزود: قوه قضائيه حافظ جان و مال و آبروی مردم است و قوه قضائيه به ‌گونه‌ای  باید عمل كند كه مردم احساس كنند اين قوه ملجأ و پناهگاهشان است.

معاون دادگستری یزد با بیان اینکه بارها تأکید شده، قوه قضاییه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که هر جا با مظلمه یا تخلفی از قانون مواجه شدند، با مراجعه به دستگاه قضایی می توانند حق خود را با آسودگی خاطر بگیرند اظهارداشت : باید در مردم این اطمینان به‌ وجود آید که در موارد مربوط به حقوق عامه، اگر به مراجع قضایی مراجعه کنند، حقوق آنها احیا خواهد شد.

وی اظهار داشت: رسالت اصلی دادگستری همان گونه که از نامش پیداست گسترش عدل و داد در میان جامعه و مردم است و به عنوان یک مرجع اصلی همه باید به آن متکی باشند چرا که آخرین نقطه ای است که مردم در مشکلات به آن مراجعه می کنند بنابراین از این نقطه اتکا به خوبی حفاظت کنید و اعتبار آن را با انجام درست امور حفظ کنید.

درپایان اززحمات چندین ساله علیرضا ایزدی رئیس سابق دادگاه عمومی بهاباد قدردانی و سعیدرضائیان به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی  شهرستان بهاباد معرفی شد .

درادامه این مراسم فرماندار و امام جمعه بهاباد هم در سخنانی با قدردانی از زحمات آقای ایزدی رئیس سابق دادگاه بهاباد برای آقای رضائیان درسمت جدید آرزوی موفقیت نمودند همچنین هردو مسئول ازمعاون دادگستری خواستارارتقای دادگاه عمومی به دادگستری و احداث ساختمان در شان دادگاه بهاباد شدند .

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا