مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: حداقل میزان سرمایه گذاری بر اساس پیشنهاد وزارت اقتصاد و تصویب هیات دولت برای سرمایه گذاران خارجی از 250 هزار دلار به 90 هزار یورو کاهش یافت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، محمد دهقان منشادی در نشست سرمایه گذاری یزد افزود: این امر باعث می شود تا سرمایه گذاران خارجی به خصوص سرمایه گذاران کشورهای همسایه بیش از گذشته به فعالیت اقتصادی در ایران تشویق شوند.

وی اقامت پنج ساله و افزایش سالهای اقامت را از جمله مشوق های سرمایه گذاری برای خارجی ها عنوان کرد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد از سرمایه گذاری یک افغانستانی به میزان 90 هزار دلار در یزد خبر داد و اظهار داشت: این اولین سرمایه گذاری کشور افغانستان در استان یزد است.

وی از افتتاح نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری یک هلندی با حضور حضور سفیر این کشور در شهرستان اردکان در خردادماه خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد هم در این نشست بر تلاش برای رونق سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: باید همه ساز و کارهای لازم برای این امر فراهم شود.

سید مسعود عظیمی افزود: ایجاد زیر ساخت ها از ضرورترین و اساسی ترین رکن فعالیت در این بخش است و متولیان امور باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از مباحث مهم در امر سرمایه گذاری را انجام مذاکره عنوان کرد و گفت: دستگاههای متولی امور سرمایه گذاری برای حل و فصل مسایل و مشکلات این بخش با هم مذاکره و تعامل و راه حل لازم برای برون رفت از آن پیدا کنند.

وی مذاکره در امور مدیریت و اجرایی را مهم ارزیابی کرد و افزود: این امر خیلی از سوء برداشت ها را از بین می برد و به روند فرایند ها کمک می کند.

سید علی مشتاقیون معاون شهردار یزد هم در این نشست با اشاره به نیازهای این شهر به مراکز تفریحی سالم از زمین به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی این امر یاد کرد و خواستار اختصاص زمین برای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری شهری شد و گفت: با حل این مشکل اقدامات لازم بعدی را برای ایجاد و توسعه این مراکز انجام خواهیم داد.

احمد آخوندی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم در این نشست از برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در روز های 15 و 16 تیرماه در تهران خبر داد و خواستار حضور اعضای مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد در این نمایشگاه شد.

در این نشست رویکرد های جدید شهرداری یزد در حوزه سرمایه گذاری، فرصت های سرمایه  گذاری در حوزه عمرانی شهری برای ارائه به سرمایه گذاران و چالش ها طرح های عمرانی بزرگ  شهری که روند پیشرفت مناسبی ندارد تشریح و راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات ارائه شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا