یزدفردا: پنجمین دوره مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» زندان‌های کشور از امروز به میزبانی استان یزد آغاز شد.

به گزارش یزدفردا: پنجمین دوره مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» زندان‌های سراسر کشور صبح امروز با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی از مسئولان استان با رقابت تیم‌های منتخب زندان‌های کشور در یزد کلید خورد.

رئیس سازمان زندان‌ها در افتتاحیه این مسابقات گفت: ورزش ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی و همچنین ایجاد سلامت و بهداشت روانی و پیشگیری از بروز ناهنجاری‎هاست. ورزش خصوصا ورزش گروهی، ابزار آموزش و نیز تکامل جسم، روان و ارتقای روحیه اجتماعی است.

غلامعلی محمدی با اشاره به کم‌تحرکی به دلیل شرایط فیزیکی زندان افزود: ورزش گروهی مثل ورزش‌های زورخانه‎ای و کشتی پهلوانی می‌تواند کم تحرکی در زندان‌ها را جبران کند و تأثیر معنوی خاص خود را بر مددجویان برجای بگذارد. گود زورخانه برای ما مکانی مقدس است و ذکر مداوم معصومین (س) دراین فضا، معنویت خاصی به آن می‌بخشد.

وی ادامه داد: ورزش باستانی، تداعی‌گر پهلوانانی مثل پوریای ولی است که جوانمردی، فتوت و مردانگی را یادآوری می‌کند. در این ورزش ذکر مولا علی (ع) و ویژگی‌های ایشان تداعی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: ما زندانبان‌ها برای اینکه اقدامات اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها را به جامعه و افکار عمومی نمایش دهیم، باید بهترین شیوه را در توجه به ورزش و توسعه مسابقات و رویداد‌های ورزشی بگذاریم.

وی با تأکید بر اینکه ورزش می‌تواند خنثی‌کننده آسیب و پدیده شوم اعتیاد باشد، اظهار داشت: امیدوارم با توسعه ورزش در بین زندانیان به مرحله‌ای برسیم که حتی تیم‌های برگزیده را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم.

گفتنی است مراحل استانی این مسابقات در خردادماه با حضور بیش از ۲۲ هزار مددجو برگزار شد و نفرات برگزیده هم اکنون برای شرکت در مسابقات کشوری در یزد حضور یافته اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا