همزمان با روز تاسوعای حسینی دسته جات و هیاتهای عزاداری به صورت منسجم با حضور در جوار حرم شهدای گمنام شهرستان بهاباد به عزاداری پرداختندو دررثای سید و سالار شهیدان دشت کربلا اشک ماتم ریختند و عزاداری نمودند .

امام جمعه بهاباد دراین تجمع با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان دشت کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و روزتاسوعا شهادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام اظهارداشت : دشمنان امام حسین(ع) با دریغ کردن آب از این امام معصوم و خانواده و یاران ایشان چهره پلید خود را نمایان کردند، این نمایان شدن که از رساندن آب به خیمه‌ها هم مهمتر بود، توسط حضرت ابوالفضل(ع) انجام گرفت.

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی بیان داشت: حضرت قمر بنی هاشم(ع) قادر بود جنگ نمایانی داشته باشد، اما کاری که این بزرگوار به هدایت امام حسین(ع) برای آوردن آب انجام داد، درست است که آب به خیمه‌ها نرسید، اما موجب افشای چهره دشمنان امام شد.

وی با اشاره به جایگاه بی نظیر حضرت عباس(ع) افزود: حضرت ابوالفضل(ع) دارای ویژگی های بی نظیری است ولی برجسته ترین و ومهم ترین ویژگی حضرت عباس (ع) که برای همه پیروان اهل بیت(ع) درس و مشق بزرگی است ولایت مداری است.

امام جمعه بهاباد حضرت ابوالفضل(ع) از جهات مختلف دارای فضائل و مکارم اخلاقی است. یکی از ویژگی‌های حضرت عباس (ع) که از ناحیه امام سجاد(ع) موردتوجه قرار گرفت بُعد بصیرت و استحکام ایمان قمر بنی‌هاشم است، در روایت معروف امام زین‌العابدین(ع) فرمودند خدا عموم حضرت عباس(ع) را رحمت کند که دارای بصیرت نافذی بود.

درپایان هیاتهای عزاداری به صورت دسته جات مختلف دررثای قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس به عزاداری پرداختند و به سروسینه خودزدند .

دراین مراسم فرماندار ، فرماندهان نظامی وانتظامی و جمعی از مسئولان واقشار مختلف مردم حضورداشتند .

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا