یزدفردا: نماینده یزد و اشکذر با اشاره به اینکه فرهنگیان نیازمند درمانگاه و بیمارستان تخصصی هستند، گفت: خدمات درمانی باید به صورت رایگان به فرهنگیان بازنشسته ارائه شود.

به گزارش یزدفردا: درمانگاه شبانه روزی آموزشی و فرهنگی یزد به یاد مرحوم حاج حسین سخنور با زیربنای ٢٠٠ متر مربع با اعتبار چهار میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

در این درمانگاه خدمات دندانپزشکی، پزشکی عمومی سونوگرافی، قلب، CPR، تزریقات و رادیولوژی ارائه می‌شود. بخش جراحی این درمانگاه به همت خیرین در حال تکمیل است.

محمدصالح جوکار در افتتاح این درمانگاه گفت: در گذشته قرار بر تکمیل کلینیک فرهنگیان یزد به صورت کامل بود، ولی اختلافاتی ایجاد و این امر تحقق نیافت، ولی امیدواریم که این کلینیک به صورت کامل آماده بهره برداری شود تا مشکل این قشر نیز مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به جامعه فرهنگیان خدمات درمانی مناسب ارائه شود، افزود: ارائه خدمات درمانی در استان یزد به جامعه فرهنگیان به نوعی منحصربه‌فرد بوده و در بسیاری از نقاط کشور این خدمات ارائه نمی‌شود.

جوکار با بیان اینکه جمعیت بیش از یک میلیونی فرهنگیان کشور نیازمند درمانگاه و بیمارستان تخصصی است، اظهار داشت: در حال حاضر نیرو‌های مسلح کشور از بیمارستان و درمانگاه مستقل برخوردارند و هرچه از تمرکزگرایی خارج و کار را به هر صنف و قشری واگذار کنیم تا به صورت خودگران باشد، کار بهتر پیش می‌رود.

وی ادامه داد: جامعه فرهنگیان جمعیت فرهیخته کشور هستند و اصلاً در شان آن‌ها نیست که در صفوف برخی از درمانگاه‌ها که بسیار هم شلوغ هستند، قرار گیرند و درخواست خدمات درمانی داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در درمانگاه‌های فرهنگیان، کرامت فرهنگیان حفظ می‌شود، گفت: هر چه این درمانگاه‌ها تکمیل‌تر و خدمات بهتر و ارزنده‌تری داشته باشند، خدمت به عرصه تعلیم و تربیت می‌کنند.

وی با اشاره به دریافت هزینه از معلمان بازنشسته، عنوان کرد: قرار بر این شد که هزینه‌ای از معلمان بازنشسته دریافت نشود و انتظار داریم که این امر رعایت شود.

جوکار افزود: معلم چه بازنشسته و چه شاغل وقتی به این مراکز درمانی وارد می‌شود باید احساس آرامش داشته باشد و این حس به آن‌ها القا شود که خدمات به بلندای علم و دانش ارائه می‌شود نه یک فرد.

نماینده یزد و اشکذر ادامه داد: ما در خدمت فرهنگیان بازنشسته هم هستیم و اگر مشکلی از بابت پرداخت هزینه درمانی دارند، آماده رفع آن مشکل هستیم، زیرا این عزیزان بیش از ۳۰ سال در زمینه تعلیم و تربیت گام برداشته و انتظار احترام دارند که واقعا باید این امر تحقق یابد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا