یزدفردا: «آنتونی بلینکن» ضمن تکرار ادعاها درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین، تهران را به تحریم های بیشتر به دلیل حمایت نظامی از روسیه تهدید کرد.

به گزارش یزدفردا: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه پس از پایان نشست وزرای خارجه گروه هفت، از سازمان ملل و ترکیه برای احیای توافق انتقال غلات تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن روسیه به استفاده از غذا به عنوان سلاح، مدعی شد که مسکو باید بکارگیری غذا به عنوان اهرمی برای چانه زنی را متوقف نماید.

بلینکن همچنین گفت که گروه هفت حمایت امنیتی خود از اوکراین را بر کمک به این کشور برای حفاظت از شبکه انرژی در مقابل حملات متمرکز خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال افزود که این کشور ۵۳ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به اروپا صادر کرده است.

آنتونی بلینکن همچنین ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین را تکرار کرد و افزود که واشنگتن تحریم های بیشتری را علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه اعمال خواهد کرد.

ادعای بلینکن درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در حالی است که امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک پیش از این تاکید کرده بود: ایران به طور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و علیرغم موافقتنامه همکاریهای دفاعی دوجانبه، هرگز به طرف‌های جنگ، سلاح برای استفاده در جنگ اوکراین نه قبل و نه بعد از درگیری نداده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان که در نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان صلح و امنیت بین المللی سخن می‌گفت، استدلالات ایران پیرامون رد ادعاهای کشورهای غربی مبنی استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین و ارتباط آن با قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد توافق هسته‌ای را مطرح کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا