یزدفردا: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: هر هفته حدود 200 پرونده ملاقات فرزندان ناشی از طلاق و اختلافات خانوادگی در مرکز مهر خانواده در محیطی امن و آرام انجام می شود.

به گزارش یزدفردامحمدحسین رحیمی زاده در بازدید قضات محاکم خانواده یزد از مرکز ملاقات فرزند یزد تحت عنوان باغ آرزوها، اظهار داشت: در گذشته تبادل فرزند زوجین طلاق گرفته یا در شرف طلاق در کلانتری ها انجام میشد که این امر با توجه به روحیه حساس کودکان، مناسب نبود، لذا با همکاری بهزیستی و برخی از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه خانواده، یک فضای مناسب برای ملاقات فرزند ایجاد شد.
وی تصریح کرد: در این مرکز مددکار اجتماعی، مشاور کودک و مشاوره خانواده حضور دارند و سعی می شود تا در یک فضای آرام ملاقات انجام شود و آسیب های حوزه کودکان طلاق، کنترل و کاهش یابد.
این مقام قضایی، ضمن تشکر از مأمورین انتظامی، ابراز داشت: در گذشته با هدف کنترل تنش های احتمالی بین زوجین و خانواده آنان این ملاقات ها در کلانتری انجام میشد و در حال حاضر نیز مسئولیت برقراری نظم و جلوگیری از تنش های احتمالی بر عهده ضابطین است که در این راستا همکاری خوبی با مرکز دارند.
وی گفت: در این مرکز تلاش می شود تا کودکان از فضای تنش بین والدین دور شده و آسیب های روحی و روانی آنان به حداقل برسد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، به ضرورت مشارکت سازمان های مردم نهاد، پژوهشگران اجتماعی و فعالان عرصه خانواده اشاره کرد و بیان داشت: این مرکز پذیرای همکاری و همیاری دغدغه مندان اجتماعی برای ایجاد شرایطی بهتر و حرفه ای تر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا