یزدفردا: محققان موفق به ساخت یک خانه ارزان و قابل بازیافت با کمک پرینتر سه بعدی شدند. ماده اصلی این خانه ۵۵.۷ متری همان محصولات جنگلی قابل بازیافت است که بطور صد در صد می توان دوباره آن را بازیافت کرد.

به گزارش یزدفردا: محققان دانشگاه مین و آزمایشگاه اوک ریج از پرینتر سه بعدی برای ساخت خانه استفاده کردند. این خانه قیمتی بسیار پایین دارد و دوستدار محیط زیست محسوب میشود. در حال حاضر استفاده از پرینترهای سه بعدی و ساخت محصولات با کمک آنها بسیار رایج است. خانه قابل بازیافت ساخته شده با نام BioHome3D می تواند بطور کامل بازیافت شود.

خانه های ساخته شده با پرینترهای سه بعدی بسیار پر رونفچق شده اند و در سراسر جهان طرفداران بیشماری دارند. پیش از این برای ساخت خانه های سه بعدی از سیمان و بتن استفاده میشد. اما این خانه دوستدار محیط زیست تنها از الیاف چوب و رزین های طبیعی ساخته شده است. محصولات جنگلی بکار رفته کاملا قابل بازیافت هستند.

حبیب داغر، مدیر بخش احرا در این پروژه از مرکز سازه ها و کامپوزیت دانشگاه مین می گوید: در حال حاضر برای ساخت خانه های پرینت سه بعدی فناوری های بسیاری توسعه داده شده است. اما همه آنها از سیمان و بتن برای ساخت استفاده می کنند. اما خانه BioHome3D در ساخت مف، دیوارها و سقف از مواد بازیافتی استفاده کرده است.

ساخت این خانه با پرینتر سه بعدی دانشگاه مین انجام گرفته است. پیش از این بادکنک این پرینتر بزرگترین قایق سه بعدی جهان نیز ساخته شده بود. این پرینتر برای ساخت از مواد زیستی و تجزیه پذیر به جای مواد اولیه ای مانند مخلوط های سیمانی استفاده میکند. زمان ساخت این خانه دوستدار محیط زیست نیز در کمترین زمان ممکن انجام گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا