یزدفردا: بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز یکشنبه طی مراسمی در یزد آغاز شد و تا ۲۹ دیماه ادامه دارد.

به گزارش یزدفردا: در این دوره از جشنواره، ۳۰۰۰ قصه ۹۰ ثانیه‌ای در سایت جشنواره بارگذاری شده که ۱۲۲ اثر به بخش نیمه‌نهایی راه یافت.

۲۰ قصه‌گو به عنوان نامزد دریافت جایزه انتخاب و ۱۲ برگزیده در آیین پایانی این رویداد فرهنگی، تقدیر خواهند شد.

محمدعلی یزدانشناس، فرزاد زیدی‌نژاد و صادق کیانی‌مقدم، داوری نهایی قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای را بر عهده داشتند.

در این جشنواره، آثاری از کشورهای هند، کلمبیا، ترکیه، مالزی و لبنان نیز شرکت دارند.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۵ تا ۲۹ دی‌ ۱۴۰۱ به مدت پنج روز به میزبانی یزد در دو بخش پادکست و قصه های ۹۰ ثانیه ای و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی ها و غم ها و ایثار و از خودگذشتگی برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در آیین افتتاحیه آن گفت: قصه و قصه گویی بازتاب فرهنگ و تمدن هر ملت و نشان دهنده ماهیت هر کشور و داشته های آن است و این مهمترین کاربرد قصه به حساب می آید.

علی اکبر عزیزی افزود: حرکت دهندگی و ایجاد انگیزه در فرزندان و نسل آینده، در زمینه باورهای دینی و انقلابی یکی دیگر از این کاربردهاست.

وی ادامه داد: قصه به واسطه زبان مشترک می تواند پل ارتباطی میان فرهنگ های متفاوت باشد و نقش انسجام بخشی را در بین اقوام مختلف ایرانی ایفا نماید.

معاون استاندار یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه مخاطبان اصلی قصه ها کودکان و نوجوانانی هستند که میتوانند به خوبی تحت تاثیر آن ها قرار گیرند لذا از این منظر برگزاری این جشنواره یک فرصت ارزشمند برای استان یزد بوده و مسئولان برگزاری تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بهترین نتیجه را برای کودکان و نوجوانان این خطه کویری رقم زده و ره آورد خوبی را نصیب این دیار نمایند.

عزیزی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این جشنواره ارزشمند و با بهره مندی از زبان قصه، بتوان ارزشهای والای فرهنگی، دینی و انقلابی را به نسل آینده منتقل نمود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا