یک روانپزشک در یزد گفت: خانواده‌ها برای پرورش خلاقیت فرزندان خود طراوت و سر زندگی را به خانه بیاورند و به حس کنجکاوی کودک احترام بگذارند به طوری که به سوالات آن‌ها به بهترین شکل پاسخ دهند

به گزارش یزدفردا - دکتر قاسم دستجردی  گفت: خانواده‌ها برای پرورش خلاقیت فرزندان خود طراوت و سر زندگی را به خانه بیاورند و به حس کنجکاوی کودک احترام بگذارند به طوری که به سوالات آن‌ها به بهترین شکل پاسخ دهند همچنین در انتخاب نوع بازی و همبازی برای کودک ضمن احترام به کودک نظارت داشته باشند.

وی تاکید کرد: والدین در حالی که باید به بازی با کودکان خود اهمیت بدهند باید به خیال پردازی‌های کودک حتی افکارعجیب ارزش قائل شوند، قدرت استقلال عمل در بازی را در کودک تقویت کنند.

وی تاکید کرد: والدین با کمک‌های بی‌جا به کودکشان سرعت رشد خلاقیت او را کند نکنند.

دستجردی همچنین اظهار داشت: کودکان در سنین۲ تا ۴ سال همزمان با پوشیدن کفش و لباس، رشد ذهنی وخلاقیت را هم دارند بنابراین والدین باید به کودک اجازه بدهند که خودش لباسش را بپوشد و بند کفشش را ببندد.

این روانپزشک افزود: والدین توجه کنند که در سنین ۳تا ۶ سال سطح بازی‌های مناسب برای رشد خلاقیت کودک به مراتب بالا‌تر می‌رود مانند بازی مشترک و گروهی، پازل‌ها و ساختمان سازی در سطوح بالا‌تر و در سنین به بالا‌تر نیز تکمیل یک داستان ناقص و تکمیل پازل و... می‌تواند از جمله بازی‌هایی باشد که پرورش ذهنی کودک را تقویت می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا