مدیرمرکز تحقیقات دیابت استان یزد گفت: روزانه بیش از۵۰ نفراز بیماران دیابتی به مرکز مراجعه نموده که توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص معاینه و مراحل درمان را طی می‌کنند

به گزارش یزدفردا - دکتر سید مجتبی ابوالبقایی  گفت: درحال حاضر این مرکز ازامکانات خوبی برخورداراست و نیازهای درمانی وتشخیصی بیماران دیابتی را پوشش می‌دهد.

وی اهداف مرکز تحقیقات و درمانی دیابت استان را ارتقای سطح مرکز از نظر زیرساختی، پژوهشی، آموزشی و درمانی متناسب با نیازهای جامعه و تجمیع کلیه مراقبت های مورد نیاز بیماران دیابتی دانست.

ابوالبقایی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار و هشتصد نفر بیماردیابتی دارای پرونده فعال در مرکز تحقیقات و درمانی دیابت استان هستند و بیماران جدید پس از مراجعه به مرکز ثبت نام شده و برای آنان پرونده تشکیل می‌شود.

مدیر مرکز تحقیقات دیابت استان اظهار داشت: تنها مرکز درمان با لیزر جهت چشم درقسمت دولتی را در اختیار داریم که توسط فر د خیردر سال ۸۸ به مرکز اهدا شده است.

وی ضمن معرفی کلینیک‌های مرکز تحقیقات دیابت استان گفت: کلینیک فوق تخصصی غدد به روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه به ارائه خدمات می‌پردازد همچنین کلینیک فوق تخصص کلیه درروزهای سه شنبه، کلینیک پوست درروز‌های چهارشنبه وچشم پزشکی همه روزه به جز پنجشنبه ومتخصص داخلی وکار‌شناس تغذیه هر روز در مرکزبا تعیین وقت قبلی و با تعرفه دولتی به ارائه خدمات لازم می‌پردازند.

ابوالبقایی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام، پیشگیری از زخم پای دیابتی است که این مهم از طریق آموزش میسر است افزود: بیماران دیابتی باید در نظر داشته باشند که معاینه سالی یکبار عروق پا بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: دستگاه داپلر پلاتیسمو گرافی(ABI) موجود در مرکز کمک مهمی در پیشگیری از این عارضه می‌کند که توصیه می‌شود تمام بیماران دیابتی سالی یکبارعروق پای خود را بررسی نمایند.

وی همچنین ابراز امید واری کرد: در صورتی که دستگاه foot scanner در این مرکز راه اندازی شود کمک بسیار زیادی به پیشگیری از زخم پای دیابتی ودر ‌‌نهایت قطع عضو این بیماران خواهد شد که با توجه به پیگیریهای انجام شده امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرمرکز تحقیقات دیابت استان یزد توصیه کرد: با توجه امکانات موجود در مرکزتحقیقات و درمانی استان، بیماران دیابتی جهت پیگیری درمان خود به این مرکز مراجعه کنند همچنین جهت درمان زخم ناشی از دیابت همشریان می‌توانند به این مرکز یا واحد ترمیم زخم بیمارستان سوانح سوختگی شهید صدوقی مراجعه نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا