یزدفردا:«محمدحسين خوشوقت» کارشناس گردشگري و صاحب‌نظر در امور رسانه ، گفت: شرکت‌کنندگان شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد به واسطه دسترسي‌هاي کمي، کيفي و گسترده‌اي که در کشور خود دارند، مي‌توانند مبلغان خوبي براي گردشگري ايران به شمار روند.

اين کارشناس امور گردشگري و رسانه در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا ضمن قدرداني از دولت و تمامي دست‌اندکاران برگزاري اجلاس غيرمتعهدها اظهار داشت: ديپلماسي گردشگري همچون ديپلماسي فرهنگي از ابزارهاي دست‌يابي به اهداف سياست خارجي است.

خوشوقت افزود: طبيعي است که هر چه شمار گردشگران ورودي به ايران افزايش يابد آشنايي آن‌ها با فرهنگ و تمدن ايران اسلامي، آداب، رسوم و سنن مردم کشورمان بيشتر مي‌شود.

وي اهميت تاثير افکار عمومي بر سياست‌هاي داخلي و خارجي کشورها را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر افکار عمومي بين‌المللي نسبت به ايران گرايش پيدا کند طبيعتا به رهبران کشورها فشار وارد مي‌کند تا سياست‌هاي خود را نسبت به دولت و ملت ايران تصحيح کنند.

خوشوقت خاطرنشان کرد: در جريان برگزاري اجلاس غيرمتعهدها 6 هزار نفر از کارشناسان ارشد سياسي و مقامات بلندپايه از 120 کشور جهان وارد ايران شده و از نزديک با ظرفيت‌ها و توانمندهاي ايران آشنا شدند که مي‌تواند عاملي براي ترغيب ديگران براي سفر به ايران باشد.

اين صاحب نظر امور گردشگري و رسانه ضمن ابراز اميدواري براي برگزاري بيشتر اين‌گونه مناسبت‌هاي بين‌المللي در ايران گفت: يکي از اهداف سياست خارجي کشورمان افزايش وجهه بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران است که برگزاري شايسته اين اجلاس قطعا کمک شاياني به افزايش وجهه کشورمان خواهد کرد.

خوشوقت ادامه داد: گشايش راه ورود گردشگران خارجي به کشورمان مي‌تواند به افزايش وجهه بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران -که يکي از اهداف سياست خارجي کشور است- کمک کند.

وي تصريح کرد: با توجه به جاذبه‌هاي بسيار ارزشمند ايران درحوزه‌هاي طبيعي، گردشگري، پزشکي، مذهبي و ... مي‌توانيم در جذب گردشگران خارجي به ايران موفق عمل کنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا