یزدفردا:علامه مصباح تأکید کرد: باید بسنجیم که در شرایطی که صدها سایت در حال شبهه افکنی در مورد اعتقادات،‌ اصل وجود خدا و غیره هستند، جامعه ما و بخصوص نسل آینده، به چه بخشی از معارف دینی احتیاج دارند و چه خطراتی بیشتر‌ آن‌ها را تهدید می کند.

به گزارش یزدفردا " در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 91-92 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که در تاریخ 27 شهریور در این مؤسسه برگزار شد، ايشان ضمن خوشامدگویی به اساتید و دانش‌پژوهان،‌ از حضور مدیر محترم حوزه های علمیه، حضرت آیت الله بوشهری در اين مراسم قدردانی کرد.
ایشان با اشاره به مجهول ماندن قدر مدیران در سازمان روحانیت، خاطرنشان کرد: اگر امروز فرصتی بوجود آمده تا حوزه های علمیه سرو سامانی بگیرند و درس و بحث در آن جریان داشته باشد، تا حدود زیادی مرهون مدیرانی است که برای پیشرفت حوزه تلاش می کنند و دلسوزانه در این مسیر قدم برمی دارند.
وی با بیان اینکه گاهی اوقات به نعمت های الهی توجه نمی کنیم، یادآور شد: مسئولیت های سنگینی، بخصوص بعد از انقلاب، بر عهده بعضی از روحانیان قرار گرفت که یا وسعت مسئولیت و عظمت آن در ابتدا مشخص نبود، و یا سایرین اصلا امکان بر عهده گرفتن آن را نداشتند، که در درجه اول، مسئولیتی بود که امام (ره) به عهده گرفت و با استعانت الهی به انجام رساند، و بعد از ایشان مقام معظم رهبری با تدبیر و صلابت بر عهده گرفتند.
ایشان تأکید کرد:‌ همه این توفیقات در عرصه های مختلف برای مقام معظم رهبری به این جهت است که یک شعاعی از عنایت حضرت ولیعصر (عج) بر ایشان تابیده است.
علامه مصباح، مدیریت و رهبری جامعه را بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: بعضی از افراد این جایگاه را درست نمی‌شاسند و قدر و منزلت آن را درک نمی‌کنند.
وی با بیان فراز هایی از زیارت جامعه کبیره به جایگاه ائمه (ع) در عالم هستی اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که در مسیر اهل بیت(ع) قرار گرفته و این حقائق را درک کرده‌اند،‌ خودشان منشأ برکات زيادي شده‌اند.
آیت الله مصباح با اشاره به اینکه تمام اعضا و جوارح ما به برکت وجود حضرت ولیعصر(عج) رشد یافته، اظهار داشت: برای ما سزاوارتر است که ارتباط خودمان را با حضرت بیشتر کنیم، توسل داشته باشیم و مشکلات را با ایشان درمیان بگذاریم و کاری انجام دهیم که مورد رضایت ایشان باشد تا رضایت الهی را به‌همراه بیاورد.
ایشان با بیان اینکه از ویژگی های این عصر این است که هزاران سایت در حال شبهه افکنی در مورد اعتقادات،‌ اصل وجود خدا و غیره هستند، تأکید کرد: باید بسنجیم که در این شرایط، جامعه ما و بخصوص نسل آینده، به چه بخشی از معارف دینی بيشتر احتیاج دارند و چه خطراتی بیشتر‌ آن‌ها را تهدید می کند، و در کسب علم در این زمینه ها تلاش کنیم تا پاسخ‌گوی نیاز جامعه باشیم.
وی افزود: در چنین شرایطی اکتفا به مباحثي چون برائت و استصحاب کافی نیست،‌ بلکه باید در کنار فقه که اساس حوزه به شمار می‌رود،‌ در جهت تخصص پيداکردن در سایر زمینه های علمی و معرفتی مورد نياز جامعه و حل شبهات نیز تلاش کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا